سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر هوست را پیروی کنی، کر و کورت می سازد و فرجامت را تباه و تو رانابود می کند . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 تیر 16 , ساعت 10:48 صبح
مدیر پایگاه میراث فرهنگی روستای کندوان از آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی روستای صخره‌ای کندوان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش  روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، حسن قریشی اظهار داشت: براساس طرح ساماندهی تهیه شده کف‌سازی معابر، بدنه‌سازی معابر و خیابان‌های روستا در حال انجام است.
وی با اشاره به ساماندهی مبلمان روستا بیان داشت: بازارچه‌ها و مغازه‌های تجاری سطح روستا به ورودی روستا منتقل می‌شوند.
قریشی با بیان اینکه داخل روستا بر محوریت پیاده رو خواهد بود و عبور سواره در داخل روستا انجام نمی‌شود، اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح چهار بانده کردن مسیر شهرستان اسکو تا روستای کندوان از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری در دستور کار قرار دارد.
این مقام مسئول در پایگاه میراث فرهنگی روستای کندوان با اشاره به انجام اقدامات دیگر چون نورپردازی، گازرسانی و شبکه برق‌رسانی به صورت کابل‌های زمینی یادآور شد: به دلیل افزایش جمعیت و مهاجرت به روستا، بنیاد مسکن در نزدیکی ورودی روستای کندوان آماده‌سازی زمین را برای ساخت و ساز خانه‌ها آغاز کرده است.
گزارش فارس حاکی است، روستای کندوان در 22 کیلومتری اسکو و 62 کیلومتری تبریز و در دامنه‌های سهند واقع شده است.
شیوه بنای خانه‌های این روستا از نوع معماری صخره‌ای و به شکل مخروطی یا کله قندی است که احتمالا مربوط به قرن هفتم هجری است.
کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است که این موجب جذابیت بی‌نظیر آن شده است.
معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در دنیا به حساب می‌آید چرا که دیگر در ترکیه و آمریکا کسی در کاپادوکیه و داکوتا زندگی نمی‌کند.
کندوان روستایی است بنا شده در صخره و تنها سازه این دهکده را سنگ‌ها تشکیل می‌دهند. خانه‌ها هرمی شکل هستند و برای دام‌ها نیز حفره‌هایی در سنگ‌ها بنا شده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ