سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان خطای آموزگارش را نشناسد، تا آنکه اختلاف [و دیگر نظرات]را بشناسد . [ایّوب علیه السلام]
 
سه شنبه 89 تیر 15 , ساعت 10:18 صبح
 نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب طرح تاسیس پارک صنعتی دشت تبریز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 رضا رحمانی دوشنبه شب در برنامه گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با تولید و صنعت اظهار داشت: دیدار مقام رهبری در ابتدای سال همت مضاعف و کار مضاعف از یک واحد تولیدی دارای پیام خاصی است که اهمیت کار و تولید و بخش صنعت را می‌رساند.
وی با اشاره به اهمیت صنعت از دیدگاه رهبری اظهار داشت: صنعت پیش قراول توسعه و پیشرفت است و صنعت بقیه بخش‌های اقتصادی را با خود به جلو می‌برد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت صنعت در برنامه سند چشم انداز توسعه یادآور شد: با توجه به جایگاه صنعت در کشور و نیز اهداف چشم انداز راهی جز تلاش برای تحقق این چشم انداز نداریم و این امر در مجلس و دولت مورد توجه جدی است.

*تقدس تولید با کار فرهنگی در جامعه بیان شود
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفـت: توسعه صنعت و تولید در کشور نیازمند کار فرهنگی است و تقدس تولید با کار فرهنگی در جامعه بیان شود.
وی با انتقاد از نگاه نادرست به کار و تولید در بخشی از جامعه اظهار داشت: باید اهمیت و تقدس کار و تولید در کشور بیان شود و همه به این باور برسیم که کار و تولید مقدس است و این جزبان برنامه‌ریزی فرهنگی صورت نمی‌گیرد.
وی تصریح کرد: جمعیت جوان کشور در صورتی به نیروهای متععهد و موثر در نظام اسلامی تبدیل می‌شوند که دارای کار، شغل و مسکن مناسب باشند و این جز در سایه کار و تولید میسر نمی‌شود.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفـت: توانمندی بالایی در کشور موجود است و باید با بسیج همه امکانات و کارهای فرهنگی و اجتماعی کشور را فعال کنیم و به جایگاه حقیقی خود برسیم.

*اصل 44برای آذربایجان شرقی یک فرصت است
رحمانی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در بناب اظهار داشت: تاکید رئیس جمهور بر قابلیت‌های آذربایجان نشان داد که این استان از توانمندی‌های خوبی در بخش خصوصی برخوردار است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: اصل 44 فرصتی برای آذربایجان شرقی و تبریز است و با فراهم کردن بستر مناسب بخش خصوصی این استان می‌تواند نقش‌آفرینی موثری در اقتصاد و تولید کشور داشته باشد.
وی گفت: تبریز پیشگام کارخانه‌داری کشور بوده است و نخستین کارخانه‌های خصوصی کشور در تبریز راه‌اندازی شده است و از این جهت تبریز سابقه درحشانی دارد.
رحمانی افزود: ‌در سال همت مضاعف و کار مضاعف انتظار خاصی از تبریز می‌رود تا بار دیگر طلایه‌دار کار و تولید بخش خصوصی و مردمی در کشور باشد.

*پارک صنعتی دشت تبریز احداث می‌شود
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح تاسیس پارک صنعتی دشت تبریز در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: این پارک در وسعتی به اندازه 10 هزار هکتار را‌‌ه‌اندازی می‌شود که در استان و کشور بی‌نظیر است و مجموع خدمات صنعتی و خدمات مرتبط آن در این پارک صنعتی ارائه می‌شود.
وی این پارک را موتور محرکه‌ای برای اقتصاد و صنعت استان و کشور دانست و افزود: اقدامات مقدماتی آغاز شده است و نتایج درخشان این طرح بزرگ را در سطح ملی شاهد هستیم.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ