سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار نیکی کند، برادرانش دوستش خواهندداشت . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 89 تیر 14 , ساعت 11:43 صبح
سلسله موی دوست
طنز

 

 شکیبا، شهرام  - بناست در کشور جشنواره روز عفاف و حجاب برگزار شود. ستاد برگزاری این جشنواره اعلام کرده است که: «یکی از مهمترین برنامه‌های این جشنواره رونمایی از مدل‌های موی ایرانی برای جوانان است که به تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است.»


***

جناب آقای گیسوکمند

نظر به بلندای نظر حضرتعالی در جهت تعالی و ابراز نمونه مثالی و نجات جامعه از آشفته‌حالی حالیا باید برای روی و موی جامعه فکری کرد. شما که خودتان سال‌ها دست به قیچی دارید و از مشاطه‌گران این دیارید و از اندوه هزاهز موی هم‌میهنان گرانبارید، عطف به تجارب خویش در امر مو و ریش نگذارید جوان با جلالت ایرانی پای در عرصه جلافت گذارد و به خلافت غربیان گردن نهد. استعانت از خاطر عاطر فاطر شما که امروزه فیروزه در موزه ایرانید و برخاک مالنده پوزه دشمنان بدین سبب علت خاطر است می‌باشد.

لذا بر شماست که شباب اهل کتاب را به راه صواب رهنمون باشید که ثواب در پی آن است و اسباب نیز در دست شما. حلیه غربی از گیسوان قشر جوان ایران و بالاخص تهران بگشایید و به زیور شرق بیارایید کله سر تارک ایشان را.

اما در این راستا اگر شما بر آنها در مرایا غالب آیید همه سرها را به یک قالب درمی‌آرید که مستحسن است به خوبی و نیکویی و دورمان می‌کند از زشتی و پلشتی. امید که عمل و فعل و کار و تلاش شما سر و تارک و کله قشر جوان را از گجستگی کنونی به خجستگی افق پیشاروی رو به روی جلو راهنمون گردیده بشود است می‌باشد.

بر همین منهاج سروده‌اند

زلف بر باد مده تا ندهی بربادم

لیک اگر دادی،‌ بیهوده مگو آزادم

و نو پردازی چنین سروده است

موی بر کله شدی فارغ از تلواسه

نوره در کاسه

فقط زود آب بریز

که روی سرت نماسه

***

لحظاتی پس از این حکم تاریخی، فرهنگی، ادبی، هنری، غرب‌ستیزی، ایدئولوژیک بلافاصله با اختصاص ردیف بودجه ستادی ملی برای اجرای «رفع ناهمگونی در هماهنگی موی سر» ایجاد شد. در شرح وظایف این ستاد آمده است:

الف- مسئولان ستاد اجرایی «رفع ناهمگونی درهماهنگی موی سر» در سطح جامعه با نام عسس خوانده می‌شود.

ب - این مسئولان موظفند به محض دیدن شخصی که موهایش مطابق با مدل‌های اعلام شده وزارت متبوعه نبود، شخص مذکور را دستگیر کرده، دورش پرده کشیده، دستکش به دست سر شخص  مزبور را شسته، نوره کشیده و طیب و طاهر و پاک به جامعه تحویل دهند.

ج - ممکن است مظنونان و متهمان با استفاده از کلاه سعی در پنهان کردن ماهیت غربی خویش داشته باشند. در چنین  شرایطی عسس‌های وزارتخانه موظفند از روی ظواهر نظر بدهند. همراه داشتن کتاب، روزنامه، اسلحه گرم و داشتن عینک یا لبخند زدن  هر کدام به تنهایی دلالت دارد بر غربزدگی شخص مزبور. لذا باید عملیات به سرعت صورت پذیرد.

سران فتنه

عکس مذکور گروهی از سران فتنه ترویج مدل‌های غربی را به نمایش می‌گذارد.

سران فتنه شکیبا

استمداد از مسئولان ذی‌ربط در شرایط کنونی

این جانب شهرام  شکیبا مدتی است که در شرایط کنونی موهایم به اشکالی که در عکس‌ها می‌بینید در آمده است. لطفا بگویید چه کنم. می‌ترسم موهایم را مدل بدهم و غیر ارزشی و غیر شرقی از کار در بیاید. از طرفی مدتی است که هر وقت با این مدل مو توی خیابان می‌روم. بچه‌ها به من سنگ پرتاب می‌کنند.

سران فتنه شکیبا

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ