سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم سه گونه اند : دانشمند و دانشجو و بی سر و پایان بیهوده . [امام صادق علیه السلام]
 
یکشنبه 89 تیر 13 , ساعت 5:24 عصر
امیدهای تازه برای درمان ریزش مو

 

مردان و زنان مدت‌هاست که به دنبال درمانی برای ریزش مو هستند، اما به نظر می‌رسد یک کشف ژنتیکی جدید بالاخره راه را برای درمان این عارضه فراهم کرده است.

محققان متوجه شدند alopecia areata که یک بیماری خودایمنی است و باعث نازک شدن و ریزش مو در بیش از 5 میلیون آمریکایی می‌شود مرتبط با 8 ژن متفاوت است و به این ترتیب امیدهای تازه‌ای برای درمان ریزش مو در بین دانشمندان به وجود آمده است.
محققان هم‌چنین متوجه شدند دیگر بیماری‌ها مانند دیابت نوع اول نیز به این هشت ژن مرتبط هستند و به این ترتیب می‌توان با کمی تغییر داروهایی را که برای درمان این بیماری‌ها استفاده می‌شوند برای جلوگیری از ریزش مو نیز به کار برد.
دکتر آنجلا کریستیانو استاد ژنتیک و امراض پوستی از دانشگاه کلمبیا در این باره گفت: نتایج این تحقیقات قابلیت‌های ما را برای درمان ریزش مو بسیار بالا می‌برد. این یافته یک قدم بزرگ برای درمان ریزش مو محسوب می‌شود.
سازمان غذا و دارو تا کنون هیچ روشی را برای درمان alopecia areata که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های خود ایمنی است تائید نکرده است.
این بیماری به طور یکسان مردان و زنان را دچار می‌کند، اما از آنجایی که زنان معمولا بیش‌تر از مردان به دنبال درمان این بیماری هستند، این طور به نظر می‌رسد که میزان شیوع این بیماری در زنان بیش‌تر است. این بیماری می‌تواند باعث ریزش مو به میزان کم، متوسط و حتی ریزش کامل مو شود.
ریزش مو یکی از نگران کننده‌ترین مشکلات برای مردان و زنان است و معمولا مخفی کردن آن‌ نیز بسیار مشکل است. این بیماری حتی می‌تواند زندگی یک فرد را به طور کامل تغییر دهد.
کارشناسان متوجه وجود رابطه بین چند ژن خاص و شدت ریزش مو شود. این تحقیقات نشان می‌دهد بین 8 ژن مختلف و از دست دادن تمام موی سر رابطه زیادی وجود دارد.
برای مثال یک ژن به نام ULBP3 باعث جذب سلول‌های سمی می‌شود که به فولیکول‌ها حمله کرده و در نتیجه باعث ریزش مو می‌شود. محققان متوجه شدند که سلول‌های ایمنی به نام سلول‌های T می‌توانند به این ارگان‌ها حمله کرده و آن را نابود کنند. همین موضوع باعث حمله به فولیکول‌ها شده، آن‌ها را به حالت غیر فعال می‌رود و به همین دلیل ریزش مو دیگر جایگزین نمی‌شود.
فاکس نیوز، 3 جولای



لیست کل یادداشت های این وبلاگ