سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در کتاب نخستین نوشته شده است : ای پسرآدم! رایگان یاد ده؛ همان گونه که رایگان یاد گرفتی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 89 تیر 12 , ساعت 8:38 عصر
قبل از جدول حل کردن بخوابید

 

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد خوابیدن به بهبود عملکرد حافظه شما کمک زیادی می‌کند.

احساس تازگی و تجدید قوایی که بعد از یک استراحت کامل در طول شب در انسان به وجود می‌آید می‌تواند حافظه آینده یک فرد را نیز ارتقا دهد، به این ترتیب فرد می‌تواند کارهایی را که برای آینده برنامه ریزی کرده است به یاد بیاورد.
محققان می‌گویند یافته‌های آن‌ها که در نشریات علوم روانشناسی به چاپ رسیده است می‌تواند به فهم آن‌ها از نقش مغز در پردازش اطلاعات و حافظه کمک می‌کند.
پروفسور دکتر مارک ماکدانیل روانشناس دانشگاه واشتنگتن در سنت لوئیس در آمریکا در این باره گفت: ما متوجه شدیم که خواب در ارتقا و بهبود عملکرد حافظه آینده کمک شایانی می‌کند. این تحقیقات نشان می‌دهد که خوابیدن به طور خاص باعث می‌شود ما از آنچه که سیگنال‌های حافظه ضعیف نامبرده می‌شود بهره ببریم.
در این مطالعه، محققان از 24 دانشجو خواستند تا بازی‌های کلمه‌ای مختلفی را روی کامپیوتر انجام دهند.
بعضی از دانشجویان در یک بعد از ظهر برای انجام این بازی‌ها آماده شده و صبح روز بعد آن را انجام دادند و برخی دیگر نیز در هنگام صبح برای انجام آن آماده شده و در هنگام بعد از ظهر شروع به بازی کردن کردند.
محققان متوجه شدند دانشجویانی که بین مرحله آمادگی و انجام بازی خوابیده بودند عملکرد بسیار بهتری داشتند و حافظه آینده آن‌ها نیز قوی‌تر بود.
محققان معتقدند حافظه آینده در حین خواب موج آرام یعنی در الگوهای اولیه چرخه خواب اتفاق می‌افتد و ارتباطات دو قسمت از مغز یعنی هیپوکاموس و قسمت‌های قشایی را درگیر می‌کند.
هیپوکامپوس در شکل‌گیری و دوباره فعالسازی حافظه نقش بسیار مهمی دارد و قسمت‌های قشایی نیز در ذخیره حافظه نقش کلیدی دارند.
تلگراف ، 2 جولای



لیست کل یادداشت های این وبلاگ