سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا را دشمن بدارید، تا خدا دوستتان بدارد [حضرت مسیح علیه السلام ـ چون از ایشان درباره کاری که خدا دوستی به بار می آورد، پرسیدند ـ]
 
شنبه 89 تیر 12 , ساعت 11:42 صبح
اسفندیار رحیم‌مشایی در شرایط کنونی
طنز

 

 شکیبا، شهرام  - * در زندگی زخم‌هایی هست که مثل خوره روح را در انزوا می‌خورد و می‌تراشد. هر چه شرایط کنونی‌تر می‌شود، عمق این زخم‌ها هم بیشتر می‌شود.

بالاخص زمانی که جماعت شورای سردبیری منعت کرده باشند از نوشتن درباره اسلام‌شناس برجسته  و مخبر عالم ماورایی، اسفندیار رحیم‌مشایی.

اما صحبت‌های اخیر ایشان در هفته گذشته به همراه اصرار و ابرام خوانندگان محترم برای شرح آنها، قرق را شکست و باز اجازه تفسیر و تأویل برای این بنده حقیر صادر شد.

ویژگی این اسلام‌شناس برجسته این است که هر جا دعوتش کنند، می‌رود و سخنرانی هم می‌کند. از جست و جوی دیدگاه‌های توحیدی در نمایشگاه عکس هدیه تهرانی تا رابطه بهشت و ریاضیات، موضوع سخنرانی‌های ایشان است.

اسفندیار رحیم‌مشایی در مراسم سالروز تأسیس خانه ریاضی گفته است: «ریاضی، فیزیک و شیمی سه عنصر مهم علوم پایه و ستون‌های اصلی نظام هستی هستند و هر ملتی که درک دقیقی از این سه علوم پایه داشته باشد در عرصه‌های مختلف رشد خواهد کرد».

1- پس نظام هستی اصولاً سه‌پایه است.

2- کاش ایشان اشاره می‌کردند که پایه‌های کشور ما بیشتر فیزیکی است یا شیمیایی یا ریاضی.

3- به نظر شما رشد ما در عرصه‌های مختلف بابت چیست؟ مثلاً رشدمان در فلسفه بیشتر به شیمی وابسته است یا رشدمان در رشته ورزشی گلبال (فوتبال نابینایان)

***

اسلام‌شناس برجسته: «برای درک درست از دو پایه اصلی شیمی و فیزیک باید علم ریاضی را به خوبی درک کرد».

1- پس اساساً نظام هستی یک پایه دارد که همانا ریاضی است. یعنی نظام هستی روی سه پایه قرار دارد که آرام آرام به یک پایه تبدیل می‌شود.

2- در ریاضیاتی که نظام هستی آقای مشایی بر آن بنا شده دو دو تا چند تا می‌شود؟

***

اسفندیار رحیم‌مشایی: «بدون درک علوم پایه، خصوصاً ریاضیات. بهشت اهمیتی ندارد، زیرا کسی که ریاضیات را درک نکند، بهشت را از نظر کمی و کیفی درک و فهم نخواهد کرد».

1- اساساً جایگاه معادلات چندمجهولی در دیدگاه آقای مشایی کجاست؟

2- یعنی اگر برویم بهشت و نتوانیم تانژانت آلفا را محاسبه کنیم، حوری بی‌حوری؟

3- اگر تانژانت آلفا را محاسبه نکنیم بیشتر روی کیفیت بهشتمان تأثیر می‌گذارد یا کمیت آن؟

4- من الان دچار سردرگمی شده‌ام برای رفتن به بهشت باید کارهای خوب انجام بدهم یا ریاضی یاد بگیرم. اگر رفتم آنجا و بابت هر وعده‌ای یک معادله گذاشتند جلویم که حل کنم، چه کنم؟

5- آیا می‌شود از سال دیگر ایام‌البیض را در خانه ریاضیات معتکف شویم و مسئله حل کنیم.

6- مژده، مژده، درک کمی و کیفی بهشت در 40 جلسه، ریاضی را با ما بیاموزید.

7- هر کس بتواند معادله زیر را حل کند، می‌تواند در بهشت در جوار اسلام‌شناس برجسته متنعم شود:

معادله



لیست کل یادداشت های این وبلاگ