سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداى سبحان روزى درویشان را در مالهاى توانگران واجب داشته . پس درویشى گرسنه نماند جز که توانگرى از حق او خود را به نوایى رساند . و کردگار ، توانگران را بازخواست کند از این کار . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 89 تیر 10 , ساعت 11:4 صبح
استفاده از بزاق دهان برای تشخیص انواع سرطان‌ها

 

دانشمندان آمریکایی و ژاپنی یک تکنیک پزشکی طراحی کردند که به سرعت می‌تواند انواع سرطان‌ها را شناسایی کند. در این روش از بزاق دهان استفاده می‌شود و دیگر نیازی به آزمایش خون و ادرار نخواهد بود.

محققان دانشگاه کیو در ژاپن و دانشگاه کالیفرنیا در لس‌انجلس با استفاده از این روش توانستند با احتمال بالایی سرطان‌های پانکراس، سینه و دهان را تشخیص دهند.
محققان بزاق 215 فرد از جمله مبتلایان به سرطان را بررسی کردند و 54 ماده را شناسایی کردند که وجود آن‌ها می‌تواند به شناسایی سرطان کمک کند.
با بررسی بیش‌تر این مواد، دانشمندان توانستند 99 درصد از مبتلایان به سرطان پانکراس، 95 درصد مبتلایان به سرطان سینه و 80 درصد از بیماران مبتلا به سرطان دهان را شناسایی کنند.
آزمایش سرطان با این روش یک نیم روز زمان می‌برد.
پروفسور تومویوشی سوگا از موسسه بیوساینس در این باره گفت:با استفاده از این تکنولوژی می‌توان تا 500 ماده مختلف را که در بزاق وجود دارد در یک زمان تشخیص داد.
او در ادامه گفت: با این روش تشخیص سرطان پانکراس و دهان بسیار ساده‌تر خواهد شد.
تعداد بیمارانی که از سرطان دهان و پانکراس جان سالم به در می‌برند بسیار پایین است، که دلیل اصلی نیز این است که این بیماری‌ها در مراحل اولیه علائم واضحی ندارند و به همین دلیل شناسایی این بیماری‌ها با تاخیر انجام می‌شود.
اما نمونه‌برداری از بزاق بسیار از آزمایش خون و ادرار ساده‌تر است و می‌تواند به شناسایی این بیماری‌ها در مراحل اولیه کمک کند.
ما تمایل داریم این تکنولوژی را نه تنها برای شناسایی این سرطان‌ها بلکه برای شناسایی دیگر سرطان‌ها نیز مورد استفاده قرار دهیم.
خبرگزاری فرانسه ، 29 ژوئن



لیست کل یادداشت های این وبلاگ