سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس خدا را دوست بدارد، خدا دوستش بدارد و هرکس خدا دوستش بدارد، از ایمنان خواهد بود . [.امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 89 تیر 7 , ساعت 4:46 عصر
مریم زندی مدرک درجه یک هنری را نپذیرفت

 

مریم زندی دبیر انجمن ملی عکاسان ایران در نامه‌ای به سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدرک درجه یک هنری را نپذیرفت.

به گزارش سایت عکاسی، مریم زندی پس از اعلام وزیر ارشاد مبنی بر ارائه مدرک درجه یک هنری به وی در نامه‌ای به وزیر ارشاد نوشت: «دریافت این مدرک برای همه? کسانی که با سال‌ها تلاش خود در خدمت فرهنگ و هنر ایران و ایرانی بوده‌اند، مسلماً موجب افتخار و خوشحالی خواهد بود.»

زندی در ادامه نامه به دلایلش برای نپذیرفتن این مدرک اشاره کرد و نوشت:«متأسفانه در حالیکه حرفه? عکاسی و عکاسان به شدت مورد تهاجم قرار گرفته و هیچگونه امنیت حرفه‌ای و جانی برای عکاسان ایران وجود ندارد و... و امکان انتشار کتاب عکس خود و بعضی از همکارانم بدون سانسورهای سلیقه‌ای میسر نمی‌باشد. در چنین شرایطی برای گرفتن این مدرک، دلیل و اشتیاقی در خود احساس نمی‌کنم.»

زندی در ادامه این نامه درباره این مدرک نوشته است: «مسلماً اگر در شرایط دیگری بودیم دریافت چنین مدرکی شوق تداوم آنچه را که تا امروز برای وطنم، ایران، انجام داده‌ام «که ادای دین بوده است» مضاعف می‌کرد. به همین دلیل از دریافت چنین نشان‌هایی تا زمانه‌ای که شرایط چنین باشد معاف خواهم بود.»

مریم زندی رونوشت این نامه را به انجمن صنفی عکاسان ایران، انجمن صنفی عکاسان مطبوعات، انجمن عکاسان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خانه عکاسان ایران، انجمن عکاسان بحران، انجمن عکاسان میراث فرهنگی، انجمن عکاسان تبلیغات و برخی سایت‌های عکاسی فرستاده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ