سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که نهان خود را اصلاح نماید خدا آشکار او را نیکو فرماید ، و آن که به کار دینش پردازد خدا کار دنیاى او را درست سازد ، و آن که میان خود و خدا را به صلاح آرد ، خدا میان او و مردمان را نیکو دارد . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 89 تیر 7 , ساعت 10:21 صبح

 

 به گزارش ایرنا:

مسوول آموزش مرکز فوریت های پزشکی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت :مواد غذایی عرضه شده توسط دست فروشها نظیر آبمیوه، آب زرشک و خاکشیر تأییدیه وزارت بهداشت را ندارد و عامل مهمی برای انتقال مسمومیت‌ها در فصل گرما محسوب می شود.

"صفیه عشوری مقدم" افزود: نوشیدنی‌های رنگی یخی با عنوان "یخ در بهشت" اغلب حاوی رنگ‌های شیمیایی بوده و در شرایط غیربهداشتی تهیه می ‌شوند.

وی تصریح کرد:بهتر است برای رفع تشنگی، اول از آب سالم و گوارا و در مراحل بعدی از آبمیوه‌های بهداشتی که تاریخ مصرف مشخصی دارند، استفاده شود.

عشوری مقدم گفت :در فصل گرما باید از محصولات پاستوریزه و دارای پروانه ساخت استفاده شود زیرا رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نقش زیادی در پیشگیری از مسمومیت‌های غذایی دارد.

وی اظهار داشت :از آنجا که زیاد شدن باکترى‌ها در محیط گرم و در غذاهاى با رطوبت بالا مثل غذاهاى نشاسته‌اى یا حاوى تخم‌مرغ، با سرعت بالا انجام مى ‌گیرد، توجه به سلامت مواد غذایى از زمان خرید تا پخت آن، براى جلوگیرى از بروز هرگونه مسمومیت و عفونت روده‌اى بسیار ضرورى است.

عشوری مقدم با یادآوری گرم بودن دمای هوای اتاق در روزهای تابستانی گفت : خانواده ها ضروری است باقیمانده غذاهای پخته شده را پس از مصرف، در صورت استفاده زود هنگام در یخچال و برای استفاده بلندمدت‌تر در فریزر نگهداری کنند و در زمان مصرف مجدد نیز مواد غذایی را کاملا حرارت دهند.

این مسوول آموزش اورژانس تصریح کرد: شیوع بیماری‌هایی از قبیل وبا و حصبه از طریق سبزی‌ها و میوه‌های آلوده ای که به شکل مناسب شسته نمی‌ شوند در فصل‌ تابستان، بیشتر است، به همین خاطر توصیه می شود که میوه و سبزی را که خریداری می ‌کنید، قبل از قراردادن در یخچال به خوبی شسته تا مانع از انتقال این میکروب‌ها به داخل یخچال و سایر مواد غذایی شوید.

عشوری مقدم، با اشاره به لزوم پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر حصبه، گفت : آب‌های آلوده که بیشتر در رستوران‌های بین راهی، روستاها و مناطق فاقد دسترسی به آب لوله کشی مورد استفاده قرار می‌ گیرد عاملی برای انتقال بیماری‌هایی نظیر حصبه است.

وی افزود: میکروب بیماری حصبه از طریق مدفوع از بیمار دفع می ‌شود و چنانچه مدفوع این افراد به درون رودخانه‌ راه یابد و از آب رودخانه برای شست و شوی میوه و سبزی استفاده شود، سایر افراد در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌ گیرند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ