سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرچه شمردنى است به سر رسد و هر چه چشم داشتنى است در رسد . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 3:41 عصر

پس از اختلاف نظر دولت و دانشگاه آزاد بر سر وقف این دانشگاه، مجلس رای به این وقف داد.


به گزارش خبرآنلاین، درحالیکه علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات ، وقف دانشگاه آزاد را بر اساس نظرات فقهی مقام معظم رهبری می‌دانست، نمایندگان مخالف این وقف تاکید داشتند که ایشان چنین نظری ندارند.

علی لاریجانی هم در واکنش به تذکر غضنفرآبادی و نورا تاکید کرد که مقام معظم رهبری هیچ نظر مشخص و منحصری درباره وقف دانشگاه آزاد نداشته‌اند.

به این ترتیب نمایندگان مجلس وقف اموال مراکز آموزش عالی و غیردولتی، غیرانتفاعی که هیات موسس یا هیات امنای آنها حق تصرف مالکانه نسبت به آن را دارند و تا تاریخ تصویب این قانون صیغه وقف آن جاری شده است و یا در آینده جاری شود معتبر دانستند.

بر این اساس، اساسنامه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی به پیشنهاد هیات موسس و حسب مورد به تصویب شورای گسترش وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت خواهد گرفت. همچنین فرایند اداری تصویب فوق در صورت آماده بودن مدارک نباید بیش سه ماه به طول بیانجامد.

گفتنی است اساسنامه اولیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی که فعالیت خود را با آن آغاز کرده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، همچنان معتبر بوده و هرگونه تغییر در آن با پیشنهاد هیات موسس و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت خواهد گرفت و کلیه مصوبات وضع شده مغایر با این تبصره لغو می‌گردد.

براساس مصوبه نمایندگان، وقف اموال مراکز آموزش عالی و غیردولتی، غیرانتفاعی و سایر موسسات غیردولتی غیرآموزشی که هیات موسس یا هیات امنای آنها حق تصرف مالکانه نسبت به آن را دارند و تا تاریخ تصویب این قانون صیغه وقف آن جاری شده است و یا در آینده جاری شود معتبر است. همچنین نوع وقف در این بند از نوع وقف آن است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ