سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأی با تأمل حاصل می شود و رأی خام پشتیبان بدی است . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 10:13 صبح

 رسول منتجب نیا در مصاحبه با روزنامه سیاست روز دیدگاههای خود در باره حوادث پس از انتخابات را تشریح کرد.

بخشهایی از اظهارات قائم مقام حزب اعتماد ملی را می خوانید:

  •  شرایط عمومی کشور را برای موشکافی و کالبدشکافی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری مناسب نمی‌دانم
  •  متأسفانه پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حرکت‌هایی در کشور شکل گرفت که علی‌رغم این‌که می‌شد آن را خوب مدیریت کرد‌ ولی به دلایلی حوادث فوق به درگیری، تضاد، کشمکش و حتی بدترین وضعیت یعنی کشته شدن تعدادی از مردم منتهی شد.
  • پس از آن از یک سو حرکت‌های تند و ساختار شکنانه‌ای در جامعه شکل گرفت و از سوی دیگر نیز برخورد‌های خشن و نامناسب با هویت نظام و ملت ایران از طرف نیروهای نظامی و انتظامی انجام شد. بنابراین در یک کلام می‌توان گفت که در سال 88 برخوردهایی در جامعه بروز پیدا کرد که طی سی سال عمر انقلاب نه تنها سابقه نداشت، که حتی هیچ کسی تصور رخدادن آن را هم نمی‌کرد.
  •  نخستین راهکاری که می‌تواند ما را از وضعیت فعلی خارج کند، این است که ما باید یک بار برای همیشه دست افراطیون هر دو جناح را از عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کوتاه کنیم.
  • هم کسی که بر سر مردم می‌کوبد و هم کسی که شعارهای غیراسلامی و ساختار‌شکنانه طراحی و مطرح می‌کند، هر دو به یک اندازه به کشور آسیب وارد می‌کنند. هر دو افراطی هستند
  • جایگاه رهبری مافوق همه جریان‌ها و گروه‌ها و احزاب است. عقل و شرع و منطق و قانون حکم می‌کند که احدی به خود اجازه ندهد که در عرض رهبری حرکت کند. همه ما حتی مسئولان عالی‌رتبه و مراجع عظام تقلید باید خود را در طول رهبری ببینیم.
  • اینکه بگوییم اصلاح‌طلبان و یا رهبران جریان سبز با ضد انقلاب همصدا شده و به دنبال براندازی نظام هستند یک نظر افراطی است و کسانی که این تحلیل را ارائه می‌کنند، نمی‌خواهند کشور روی آرامش به خود ببیند.
  • یکی از نشانه‌های افراطیون این است که خودشان را تجلی حق می‌دانند و دیگران را باطل. این‌که بگوییم ما اصل نظام هستیم و رهبری و نظام در ما متجلی می‌شود و هر کس به ما انتقاد کرد، ضد انقلاب است و از خط نظام و انقلاب و اسلام خارج شده به طور قطع یک تحلیل افراطی است.
  • چه کسی گفته افرادی چون مهندس موسوی و آقایان کروبی و خاتمی مخالف نظام هستند؟ با کدام منطق و استدلال می‌توان پذیرفت کسانی مانند این 3 نفر که سال‌ها برای سربلندی اسلام و انقلاب مبارزه کرده و خون دل خورده‌اند، ضد انقلاب بوده و به دنبال براندازی نظام هستند؟
  •  یک زمانی شما از ما می‌خواهید که بگوییم انتخابات کاملا سالم برگزار شده و ما نتایج آن را قبول داریم که این امر هیچگاه اتفاق نخواهد افتاد و ما یعنی اصلاح‌طلبان چنین حرفی نخواهند زد. حداکثر در قبال این موضوع سکوت می‌کنیم.
  • آن‌ها‌ که امروز قدرت و اختیار دارند باید با معترضان با اغماض رفتار کنند تا آرامش به جامعه بازگردد. آن‌ها‌ که فعلاً زمام امور دستشان است و صدا و سیما و پول و رسانه در اختیار دارند، اینها باید رأفت داشته باشند. معترضان که چیزی ندارند
  • شما یک بار آزمایش کنید و برای تلطیف فضا قدم بردارید، آن وقت ببینند که کروبی و موسوی و خاتمی چه می‌کنند. شما بنزین روی آتش نریزید ببینید آیا آرامش به کشور باز می‌گردد و یا نه؟ وقتی هر روز یک تهمت جدید به این آقایان در رسانه‌ها مطرح می‌شود و آن‌ها نیز هیچ روزنامه و صدا و سیما و حتی سایت فیلتر نشده‌ای برای دفاع از خود در اختیار ندارند، معلوم است آرامش به کشور بازنمی‌گردد.
  • وضعیت امروز اصلاح طلبان را می‌شود به کسی تشبیه کرد که در نیمه‌های شب او را کتک می‌زنند اما می‌گویند نباید فریاد بزند چرا که ممکن است مردم از خواب بیدار شوند. بیدار شدن مردم به فریادهای آن فرد ارتباطی ندارد. بلکه مقصر کسانی هستند که این فرد را مورد ضرب و شتم و فشار قرار داده‌اند. اگر مسئولان فعلی درایت به خرج داده و از رفتارهای حساسیت برانگیز خودداری کنند، به طور قطع بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ