سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس به جستجوی دانش برخیزد، فرشتگان بر وی سایه اندازند و در معیشتش برکت حاصل می شود و از روزی او کم نمی گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 89 خرداد 25 , ساعت 12:48 عصر

رئیس اداره سلامت دهان و دندان کشور گفت: در حال حاضر سالانه دو میلیون دندان در کشور توسط دندانپزشکان کشیده می شود.


 خبرگزاری مهر نوشت:

دکتر محمد حسین خوشنویسان با اشاره به اینکه 90 درصد مراجعین به مراکز دندانپزشکی کشور با مشکل پوسیدگی دندان مواجهند، گفت: سیاست وزارت بهداشت در رابطه با مسائل دندانپزشکی به محور پیشگیری به جای درمان و درمان‌نگری استوار است.

خوشنویسان با بیان اینکه وضعیت سلامت دهان ایران در حال حاضر از نظر عددی شاخصی را نشان می‌دهد که شاید از نظر جوامع بین‌المللی به خصوص سازمان جهانی عددی قابل قبول باشد، اضافه کرد: تقسیم بندی این شاخص از نظر تعداد دندان‌های پوسیده، ترمیم شده و کشیده شده، نشان می دهد که بیشترین درصد این شاخص را دندان‌های پوسیده تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان کشور خاطر نشان کرد: علاوه بر برنامه‌های پیشگیری که برای گروه‌های سنی مختلف طراحی شده در حال حاضر با نتایج بسیار موفقیت‌آمیزی که از اختراع دانشمندان ایرانی در رابطه با ساخت ماده دندانی سیمن CEM حاصل شده است استفاده از این ماده با دستور وزارت بهداشت جزء خدمات دندانپزشکی قرار گرفته است. خوشنویسان در ارتباط با نحوه کاربرد این ماده اظهار داشت: نحوه کاربرد این ماده در کارگاه‌های آموزشی در تمام استان‌های کشور برای دندانپزشکان آموزش داده می‌شود تا آن‌ها بتوانند با کمیت و کیفیت لازم این خدمت را به بیماران ارائه کنند.

وی نکته قابل توجه در این امر را درمان ریشه‌ای دندان عنوان کرد و افزود: دندان‌های دارای پوسیدگی عمیق معمولاً دچار درد شده و در این حالت باید درمان ریشه‌ای برای بیماران انجام گیرد که این درمان در گذشته جزء خدمات ارائه شده در سیستم شبکه بهداشت و درمان نبوده و به ناچار دندان‌ها کشیده می‌شدند، اما با وجود این ماده و امکان استفاده از آن حدود 25 تا 30 درصد از دندان‌هایی که در گذشته کشیده می‌شدند قابل درمان و نگهداری خواهند بود.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان کشور گفت: با توجه به اینکه سالانه دو میلیون دندان در کشور کشیده می‌شود با استفاده از این ماده می‌توان حدود یک‌ سوم از این دندان‌ها را از کشیدن نجات داد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ