سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت در طبیعتهای فاسد، سودی نمی بخشد. [امام هادی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 خرداد 19 , ساعت 3:21 عصر

 

به گزارش ایسنا:

یک کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به این که ترکیبات مواد مغذی میوه‌ها، متفاوت است، گفت: میوه‌های فصل باید به منظور تامین بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن مصرف شوند، البته بهتر است که همراه غذا خورده نشوند.

خدیجه رحمانی درباره تغذیه مناسب در فصل‌های گرم اظهار کرد: میوه‌های بهار و تابستان آب‌دارتر هستند، بنابراین می‌توانند در تامین نیاز بدن به موادی چون آب، الکترولیت‌ها و گلوکز موثر باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: همانگونه که به علت نیاز بیشتر بدن در فصل زمستان به ویتامین C و میوه‌های این فصل مانند مرکبات که سرشار از ویتامین C هستند، در تابستان هم باید میوه‌های آبدار این فصل را مصرف کرد؛ چون با نیاز بیشتر بدن به آب و موادغذایی دیگر مطابقت دارند.

وی با تاکید بر ضرورت نوشیدن آب کافی در فصل‌های گرم تاکید کرد: بهترین منبع جبران آب مورد نیاز بدن در زمان تعریق، ‌نوشیدن آب آشامیدنی پس از هر بار عرق‌ کردن است. این در حالیست که احساس تشنگی در برخی گروه‌هایی سنی بویژه سالمندان کاهش پیدا می‌کند، در حالی که بدن آنان نیاز به آب دارد و در صورت کمتر نوشیدن این ماده‌ حیاتی، بدنشان با مشکل کم آبی و عوارض آن مواجه می‌شود.

رحمانی در پایان تاکید کرد: یکی از اصول مطرح در تغذیه، رعایت تنوع است؛ چرا که ترکیبات مواد مغذی محصولاتی چون میوه‌ها، متفاوت است. بنابراین به منظور ایجاد تعادل در تغذیه، مجموعه‌ای از آنها باید استفاده شود. به عنوان مثال اگر فردی قصد دارد سه میوه بخورد، آنها را از یک نوع انتخاب نکند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ