سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر بدین شمشیرم بر بینى مرد با ایمان زنم که مرا دشمن گیرد ، نگیرد ، و اگر همه جهان را بر منافق ریزم تا مرا دوست دارد ، نپذیرد ، و این از آن است که قضا جارى گشت و بر زبان پیامبر امّى گذشت که فرمود : اى على مؤمن تو را دشمن نگیرد و منافق دوستى تو نپذیرد . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 89 بهمن 21 , ساعت 4:42 عصر

دانش اموزان خسروشهر

بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خسروشهر بمناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر با حضور مسئولین استانی ، بخش واعضای شورای آموزش و پرورش و شورای شهر و بیش از  ششصد نفر دانش آموزدر سالن تربیت بدنی خسروشهر برگزار شد .

در این همایش ابتدا داود امیر حقیان رئیس اداره با تبریک فرارسیدن سی و سومین بهار آزادی ، گفت : سی ودوسال برای تحقق اهداف تلاش نموده ایم و الان اهداف نظام مقدس جمهور ی سلامی دردنیا به منصه ظهور رسیده و در حال جهانی شدن است و خاور میانه اسلامی در حال شکل گیری است و از خداوند متعال خواست ،امام راحل که بنیانگذرا نظام جمهوری اسلامی بوده درجات ایشان را متعالی گرداند . باعنایات خداوند متعال  آقای همایونی سرپرست محترم معاونت پرورشی و تربیت بدنی با تبریک فرا رسیدن ایام اله دهه فجرو تشکر از اجرای هماهنگ  سرود همگانی  با اشاره به تدین مردم ،  اتحاد و همدلی مردم  و نقش رهبری به عنوان عوامل مهم در پیروزی و حفظ و حراست از انقلاب اسلامی برشمرد .درادامه برنامه های متنوع بمناسبت گرامیداشت سالکرد پیروزی انقلاب اجرا شد .


چهارشنبه 89 بهمن 20 , ساعت 3:59 عصر

 

اینترنت خسروشهر
 میلیون‌ها خانواده هر روزه از اینترنت برای یادگیری، تحقیق، خرید، انجام امور بانکی، به اشتراک‌گذاری تصاویر، بازی، دانلود فیلم و موسیقی، ارتباط با دوستان، ملاقات افراد جدید و ... استفاده می‌کنند که برای حفظ امنیت در این محیط دانستن اصول اولیه محافظت ضروری است.

با ورود اعضای خانواده به دنیای آنلاین، صرفنظر از سن آنها باید آموزش‌هایی در مورد امنیت فضای سایبر به آنها داده شود چرا که آمارها نشان می‌دهد هکرها هر 39 ثانیه از طریق اینترنت به کامپیوترهای افراد حمله می‌کنند‌. همچنین بیش از دویست هزار ویروس کامپیوتری تاکنون شناخته شده که این تعداد هر روز در حال افزایش است و یک سوم سایت‌های اینترنتی نیز در تسخیر مسائل غیراخلاقی است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته جرائم اینترنتی از سال 2007 تا 2008 نیز حدود 33 درصد افزایش داشته‌اند و در سال 2008 حدود 9.9 میلیون آمریکایی قربانی سرقت یا جعل هویت قرار گرفته‌اند.

اما در کشور ما با توجه به جدید بودن بحث استفاده از ابزار الکترونیکی برای امور روزمره و عدم شناخت کافی از جرائم رایانه‌ای، اهمیت دانستن اصول اولیه محافظت در فضای سایبر امری است که به شدت احساس می شود.

گفته شده است که به دلیل نبود آموزش‌های مدون به کاربران رایانه ای حدود 50 تا 60 درصد سیستم ها در ایران در خطر جاسوسی الکترونیک هستند.

* ضرورت حفظ امنیت اعضای خانواده در اینترنت

شرکت‌هایی که در زمینه تولید ابزارهای فیلترینگ برای کنترل دسترسی کودکان به اینترنت فعالیت می‌کند، در گزارش‌های خود اعلام کرده‌اند که بیش از یک ‌سوم اینترنت را سایت‌های غیراخلاقی تشکیل می‌دهند که می‌توانند آسیب‌های فراوانی به کودکان و حتی بزرگسالان وارد کنند.

more مزایا و معایب اینترنت برای کودکان

بر اساس نتایج حاصل از این مطالعات مشخص شده که از کل اینترنت بیش از 37 درصد سایت‌ها با موضوعات غیراخلاقی فعالیت می‌کنند. تعداد سایت‌های اینترنتی ارائه دهنده خدمات بازی‌های آنلاین طی یک سال گذشته 212 درصد افزایش یافته و سایت‌های حاوی بخش‌های خشونت‌آمیز 10 درصد بیشتر شده که این امر هشداری برای استفاده بدون کنترل کودکان از اینترنت است.

بر این اساس و با وجودی که آگاهی کودکان و نوجوانان برای دسترسی آسان به این سایت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد، لزوم دقت و کنترل خانواده‌ها برای کاهش ورود به این سایت‌های اینترنتی توسط کودکان ضروری خواهد بود.

* توصیه‌هایی برای جلوگیری از تهدیدات سایبری

از آنجایی که دانستن اصول اولیه محافظت در فضای سایبر امری ضروری به نظر می‌رسد رعایت نکاتی در اینباره به تمامی خانواده‌ها توصیه می‌شود:

1. به محل قرار دادن کامپیوتر در خانه دقت کنیم

در خانه‌ای که کودکان و نوجوانان در آن زندگی می‌کنند، محل قرار گرفتن کامپیوتر خانواده بسیار مهم است. بنابراین بهتر است که کامپیوتر خانوادگی در محلی از خانه قرارگیرد که محل رفت و آمد زیاد اعضای خانواده باشد و تعداد ساعاتی که بچه‌ها با این کامپیوتر کار می‌کنند نیز محدود باشد. بهتر است والدین اطمینان حاصل کنند که سیستمشان دارای نرم‌افزار امنیتی حاوی ابزارهای کنترلی والدین باشد.

2. کارکردن تیمی برای مشخص کردن محدودیت‌ها

خانواده‌ها باید دقیقا در مورد اینکه چه چیزهایی مناسب یا نامناسب است تصمیم‌گیری کرده و در این کار فرزندان خود را مشارکت دهند. برای این کار باید مواردی چون انواع وب سایت‌های مناسب، اتاق های چت و روم هایی که برای مشارکت مناسب هستند توجه کنند.

همچنین از اتاق‌های چت نظارت شده استفاده شود و این اطمینان حاصل شود که به غیر از این موارد فرزندان از دیگر اتاق‌های چت استفاده نکنند چرا که این اتاق‌های چت می‌توانند حاوی موضوعات نامناسبی برای افراد جوان باشند. خانواده‌ها همچنین باید انواع چیزهایی که فرزندان می‌توانند به صورت آنلاین در مورد آن بحث کنند را مشخص کنند.

3. در خانه در مورد قوانین کامپیوتر خانگی توافق شود

برای توافق بر سر استفاده از کامپیوتر خانگی بهتر است که برخی قوانین در این رابطه وضع شود. هرگز کلمه عبور خود را فاش نکنید. هرگز شماره تلفن یا آدرس خود را افشا نکنید. هرگز اطلاعاتی را که هویت شما را آشکار می کند ارسال نکنید و هرگز تصاویر نامناسب یا تصاویری که هویت شما را افشا می کند ارسال نکنید.

همچنین براساس این قوانین هیچ گونه اطلاعاتی را با غریبه هایی که به صورت آنلاین ملاقات می‌کنید به اشتراک نگذارید. هرگز با غریبه‌هایی که به صورت آنلاین آشنا شده اید، قرار ملاقات نگذارید و هرگز ضمایم ایمیل‌های ارسال شده از طرف غریبه‌ها را باز نکنید. بهتر است این قوانین به اطلاع همه اعضای خانواده رسانده شود.

4. نصب نرم افزارهای امنیتی روی سیستم

خانواده‌ها باید اطمینان حاصل کنند که نرم افزار امنیتی مستحکمی دارند که سیستمشان را در برابر ویروس‌ها، هکرها و جاسوس افزارها محافظت می‌کند. این نرم افزار امنیتی همچنین باید محتوا، تصاویر و وب سایت‌های خطرناک را فیلتر کند. این نرم افزار باید مرتب به روزرسانی شود چرا که هر روزه تهدیدات جدیدی متولد می‌شوند که به روزرسانی خودکار نرم افزارهای امنیتی بسیار می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

5. از ابزارهای کنترلی و نظارتی والدین استفاده شود

تمامی نرم افزارهای امنیتی مهم و پرکاربرد، ابزارهای نظارتی و کنترلی ویژه والدین ارائه می‌دهند. برای یاد گرفتن نحوه کار با این ابزارها باید زمان گذاشت و از گزینه‌هایی که موضوعات و محتوای نامناسب را فیلتر و مسدود می‌کنند استفاده کرد.

برخی تولید کنندگان نرم افزارهای امنیتی علاوه بر قرار دادن ویژگی های نظارتی در این نرم افزارها، نرم افزار خاصی نیز ویژه نظارت والدین بر فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود عرضه کرده اند. برای مثال شورای عالی اطلاع رسانی نیز نرم افزار فیلترینگ خانگی را عرضه کرده که به صورت رایگان از طریق پرتال این شورا قابل دسترسی است.

این نرم افزارها فرزندان خانواده را از دسترسی به محتوای نامناسب، خطرات شبکه‌های اجتماعی، افراد غریبه و سایر تهدیدات آنلاین بر حذر می‌دارند. البته این ابزارها دارای محدودیت‌های خاص خود نیز هستند و بهتر است والدین خود، شخصا به نظارت بر کار فرزندانشان در اینترنت بپردازند.

6. افراد آنلاین، غریبه هستند

هر کسی که آنلاین می‌شود باید این نکته را به خاطر بسپارد که صرفنظر از اینکه دوستان آنلاین را چند دفعه به صورت آنلاین ملاقات کرده و صرف نظر از اینکه چه مدت با این افراد چت کرده و صرف نظر از اینکه چقدر آنها را می‌شناسد، افرادی که به صورت آنلاین ملاقات کرده افرادی غریبه هستند و دروغ گفتن در مورد هویت شخصی برای فرد آنلاین کاری بسیار ساده است. همچنین کودکان و نوجوانان باید بدانند که فردی که وانمود می کند هم سن آنهاست، می تواند 40 ساله باشد.

با وجودی که وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی می تواند راه ایده آلی برای ملاقات افراد جدید به صورت آنلاین باشد به خانواده‌ها توصیه می‌شود وارد این سایت‌ها شده و پروفایل فرزندان خود را چک کنند تا اطمینان حاصل کنند که مکالمات نامناسبی رخ نداده باشد و تصاویر غیرقابل قبولی ارسال نشده باشد.

والدین باید مکالمات آنلاین فرزندان خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند در معرض خطر افراد خطرناک قرار ندارند.

7. انتخاب کلمات عبور قوی

برای ایجاد کلمات عبور قوی که به راحتی کشف نشوند، باید کلمه عبور شما حداقل 8 کاراکتر داشته باشد و ترکیبی از حروف، ارقام و نشانه‌ها باشد. کلمات عبور باید در فواصل زمانی معین تغییر کنند تا احتمال سوء استفاده از یک کلمه عبور در طول زمان کاهش یابد. همچنین رعایت این نکته نیز الزامی است که کلمه عبور خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

more چطور کلمه عبور خود را حفظ کنیم؟

8. چک کردن نرم افزار امنیتی سیستم

کاربران باید نرم افزار امنیتی خود را باز کرده و اطمینان حاصل کنند که سه ویژگی آنتی ویروس، ابزار ضدجاسوسی و فایروال را دارا است. این هسته‌های محافظتی باید با ابزار ضد هرزنامه و نرم افزار جستجوی امن نیز تقویت شوند.

ایده بسیار خوبی است که خانواده ها یک مجموعه امنیتی برروی کامپیوتر خانوادگی خود داشته باشند که شامل ابزارهای کنترلی والدین و ابزارهای جلوگیری از سرقت هویت نیز باشد.

9. با کودکان خود صحبت کنیم

والدین باید مراقب باشند که فرزندانشان با افراد هم سن و سال خود در اینترنت ارتباط برقرار نکنند. به همین علت به والدین توصیه می شود که برای فرزندان کوچک خود در مورد کامپیوتر، اینترنت و اهمیت حفظ امنیت در اینترنت توضیح داده و نحوه نفوذ هکرها به کامپیوتر آنها و از کار انداختن سیستم را برای آنها شرح دهند.

والدین باید برای فرزندان در مورد اهمیت عدم افشای اطلاعات شخصی در اینترنت کاملا توضیح دهند و بگویند که نباید در مورد محل زندگی یا مدرسه خود برای دیگران توضیح دهند.

از کودکانمان بخواهیم که فرمهای آنلاین را بدون حضور ما پر نکنند و برای جستجو، موتورهای جستجوی ویژه کودکان مانند Yahoo! Kids را به آنها معرفی کنیم. برای فرزندان بزرگتر نیز در مورد ویروس‌ها، جاسوس افزارها و هکرها و نحوه کار آنها شرح داده و به آنها بگوییم که سرقت هویت چگونه اتفاق می‌افتد. برای آنها توضیح دهیم که هر اتفاقی بر روی کامپیوتر می‌افتد توسط شما قابل بررسی و ردیابی است. به آنها اطمینان دهیم که در صورت وقوع هر اتفاقی به آنها کمک خواهیم کرد و نحوه مسدود کردن کاربران مزاحم را به آنها یاد دهیم.

more

پایگاه اینترنتی برای کودکان و نوجوانان

10. آگاهی‌مان را افزایش دهیم

هر چه بیشتر بدانیم از امنیت بیشتری برخوردار خواهیم بود. برای این منظور به اخبار امنیتی و به روز رسانی‌های امنیتی توجه کرده و مقالات ساده امنیتی را مطالعه کنیم.

چهارشنبه 89 بهمن 20 , ساعت 11:50 صبح
امام
 آیت‌الله جوادی آملی به پرسش‌هایی پیرامون مهدویت پاسخ گفته است.

 

به گزارش  مرکز خبر حوزه، متن پرسش ها و پاسخ های آیت‌الله جوادی آملی را در ادامه می خوانید.

* مسئله وجود مقدس امام زمان‏(عج) از نظر فلسفی چگونه توجیه می‏شود؟ آیا دلیل فلسفی بر اثبات وجود آن حضرت وجود دارد؟

درباره وجود مبارک حضرت حجّت‏(عج) «برهان عقلی بر امکان» اقامه می‏شود؛ یعنی بر اساس حکم عقل، ممکن است انسان کاملی عمر طولانی داشته باشد.

ما به دیدن عمرهای کوتاه عادت کرده‌ایم. اما اگر شخصی، از همه علل و عوامل طبیعی آگاه باشد و آنچه برای او سودمند است، فراهم کند و از آنچه برای او زیانبار است بپرهیزد، می‏تواند عمر طولانی داشته باشد. این مسئله خارق عادت است؛ نه خارق عقل. «معجزه» هم چیزی خارق عادت است، نه خارق عقل. علم نیز به چنین چیزی راه نیافته است، زیرا علم به امور عادی راه دارد؛ نه امور غیر عادی. کرامت نیز در امور خلاف عادت جاری است.


* حیات حضرت ولی عصر(علیه‌السلام) از نظر علمی چگونه توجیه می‏شود؟

اول: حیات طولانی امام زمان(علیه‌السلام) بر خلاف عادت است، نه بر خلاف علّیّت؛ یعنی به طور عادی کسی نمی‏تواند، هزار یا ده هزار سال زندگی کند؛ اما به صورت غیر عادی (خرق عادت) این کار ممکن است.

دوم: اگر بدانیم انسان چیست و چه کسی بدن او را اداره می‏کند، اصلاً این پرسش برای ما مطرح نمی‏شود؛ برای مثال برای عرفا و حکمای بزرگ، اصلاً چنین پرسش هایی مطرح نمی‏شود.

بنده زمانی به دندانپزشک محترمی مراجعه کردم. او می‏گفت دندان های بعضی صد سال سالم می‏ماند و نمی‏پوسد؛ ولی اگر فولاد صد سال شب و روز کار کند، فرسوده می‏شود. چون اگر فولاد و آهن فرسوده شود، دیگر چیزی جایگزین آن نمی‏شود؛ امّا دندان انسان هر روز عوض می‏شود و هر روز سلول های جدیدی جای سلول های مرده و قدیمی را می‏گیرد.

با این توضیح، همه ذرات بدن در حرکت و تعویض است و روح آدمی همه حرکات این ذرات را تحت کنترل دارد. حال اگر روح انسان کاملی، بر خلاف عادت (نظم عادی)، بهترین سلول ها را جایگزین کند و دقیق‏ترین کنترل ها را روی قسمت های مختلف بدن داشته باشد، یک انسان کامل می‏تواند، میلیون‌ها سال زنده بماند (این مطلبی است که در علم پزشکی امروز به اثبات رسیده است).

مُلای رومی طی مثالی می‏گوید: اگر شما روز یا شبی در کنار نهر روانی که آب آن به آرامی در حرکت است، بنشینید و تصویر خورشید یا ماه را در آن ببینید، متوجه می‏شوید که صدها عکس می‏آید و می‏رود و شما همچنان خیال می‏کنید که ساعت ها با عکس نخست روبه‏رو بوده‏اید، در حالی که آینه‏ها و عکس های متعدد، هر لحظه می‏آمدند و می‏رفتند.

آب مبدَل شد در این جو چند بار ...... عکس ماه و عکس اختر برقرار

این بزرگوار در جای دیگر می‏گوید:

ای برادر تو همان اندیشه‏ای ............. ما بقی تو استخوان و ریشه‏ای

بنابراین، اگر کسی روح و سلطه آن بر بدن خود را بشناسد، و سَیَلان، حرکات و تعویض ذرات بدن را تحت کنترل روح بداند و نیز کمی با حکمت و عرفان آشنا شود، این اشکال که چگونه یک انسان می‏تواند یک یا دو میلیون سال یا بیشتر بماند، برای او مطرح نمی‏شود. اگر پیوند روح با خالق جهان هستی به اندازه‏ای بود که قدرت خاصی ما فوق قدرت افراد عادی یافت، می‏تواند همان طور که بدن خود را می‏گرداند، خارج از بدن خود را هم اداره کند، زیرا خارج از روح او هم حکم بدن او را دارد.

وجود مبارک امیرمؤمنان(ع) در خطبه قاصعه نهج‏البلاغه می‏فرماید: من در حضور پیامبر اکرم‏صلی الله علیه و آله و سلم بودم که مشرکان حجاز به پیامبر اکرم‏صلی الله علیه و آله و سلم گفتند، اگر تو پیامبری معجزه‏ای (حسّی) بیاور تا تو را بپذیریم. آنگاه گفتند: دستور بده نیمی از درختی که روبروی تو است، از نیمه دیگر جدا شود و به حضور تو بیاید. حضرت فرمود: اگر این کار را انجام بدهم، ایمان می‏آورید؟ گفتند: بلی. حضرت علی(علیه‌السلام) در ادامه می‏فرماید: من دیدم که این درخت دو نیم شد و نیمی از آن در جای خود ایستاد و نیم دیگر حرکت کرد و جلو آمد، به طوری که شاخه‏های آن روی دوش ما قرار گرفت.

مشرکان گفتند: دستور بده نیمه دیگر آن هم از جای خود حرکت کند و نزد تو بیاید. پیامبر اکرم‏صلی الله علیه و آله و سلم این کار را هم انجام دادند. بعد گفتند: دستور بده دو نیمه درخت به هم متصل شود و در جای اول قرار گیرد؛ با این همه، مشرکین باز هم ایمان نیاوردند.

همه کرامات محال عادی هستند؛ نه محال عقلی که محال عقلی (مانند 2×2=5) کرامت یا اعجازبردار نیست؛ به هر حال، حیات حضرت ولی‏عصر(عج) محال عادی است؛ نه محال عقلی.


* دلیل قرآنی وجود حضرت حُجّت (عج) چیست؟

مرحوم کلینی (رضوان اللّه علیه) در کتاب شریف کافی طی بابی از ائمه(علیهم‌السلام) نقل کرده است که به سوره قدر احتجاج کنید، زیرا در سوره قدر آمده است، هر سال لیلة القدری دارد و فرشتگان در شب قدر، هر سال با همراهی روح (جبرئیل سلام اللّه علیه)، همه احکام و امور را به زمین نازل می‏کنند.

وقتی فرشتگان احکام و امور را به زمین می‏آورند، باید آن را به کسی بسپارند، چون افراد عادی نمی‏توانند میزبان فرشتگان باشند و احکام صادره را تحویل بگیرند، پس تنها کسی که در روی زمین مهمان‏دار فرشتگان و تحویل گیرنده این امور و مقدّرات است، وجود مبارک ولی عصر(علیه‌السلام) است، بنابراین با توجه به روایاتی که مرحوم کلینی نقل کرد، از نظر قرآن، در شب قدر که همه فرشتگان به همراهی جبرئیل(سلام اللّه علیه) یا روح، مقدّرات امور را نازل می‏کنند، باید آن را به کسی بسپارند و به او گزارش بدهند؛ گیرنده این امور وجود مبارک ولی عصر(ارواحنا فداه) است.


* چگونه می‏توان امام زمان‏(عج) را شناخت؟

شناخت بر دو قسم است: «شناخت تاریخی» و «شناخت واقعی» که از قسم نخست مهم‏تر است. مسئله مهم این است که ما آن حضرت را به حقیقت بشناسیم و ایشان نیز ما را ببیند؛ نه اینکه ما حضرت را ببینیم.

در زمان پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم (که مقامش از همه امامان بالاتر است) عده زیادی آن وجود مبارک را می‏دیدند، اما خدای سبحان درباره آنها فرمود: «و تراهم ینظُرُون اِلیک و هُم لایُبصرون»؛ آنها را می‏بینی که به تو می‏نگرند؛ ولی تو را نمی‏بینند. اهل نظر هستند، اما اهل بصیرت نیستند. هنر این است که به گونه‏ای باشیم که وجود مبارک امام زمان(علیه‌السلام) ما را ببینند.

در قرآن کریم آمده است: خدا که بر همه چیز بصیر است، در روز قیامت به عده‏ای نگاه نمی‏کند: «ولایُکلّمهم اللّه و لاینظرُ اِلیهم یومَ القیامةِ و لایزکّیهم» و نگاه تشریفی خود را نسبت به عده‏ای اعمال نمی‏کند.

اگر ما در مسیر صحیح حرکت کنیم، آن حضرت ما را می‏بیند.


سه شنبه 89 بهمن 19 , ساعت 5:17 عصر

 

تقریبا یک سال پیش در چنین روزهایی جلسه شورای اداری خسروشهر با حضور آقای تاج الدینی نماینده مجلس وآقای تراب محمدی رئیس سازمان میراث فرهنگی وگردش گری استان در شهر تشکیل شد یکی از دستاوردهای این جلسه احداث کمپ گردشگری خسروشهر بود این روزها این کمپ در کنار پل هوایی قدیمی شهر در حال احداث است امید می رود با تکمیل این کمپ وبهره برداری از آن به مکانی آبرومند برای اسکان مسافران وتفریح اهالی شهر باشد .


سه شنبه 89 بهمن 19 , ساعت 11:22 صبح

بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسروشهر ، همایش فرهنگیان بسیجی بمناسبت بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر با حضور مسئولین و بسیجیان در سالن اجتماعات مدرسه راهنمائی نمونه دولتی کوثر برگزار شد .

در این جلسه داود امیر حقیان رئیس اداره در ابتدا با ترسیم تئوری های مطرح در جهان در مورد اداره جوامع و تقسیم بندی جهان به دوبلوک شرق و غرب و پیروی سایر کشور ها ازاین دوبلوک قبل از انقلاب ، حضرت امام تئوری جدیدی مطرح کرد و آن احیای اسلام و حکومت اسلامی بود سپس با اشاره به اقدامات ضد دینی و اسلامی حکومت سرتا پا ظلم و طغیان پهلوی و مبارزات انقلابی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در دفاع از اسلام و مسلمین ، به تبیین دستاورد های  سیاسی ، علمی و نقش انقلاب اسلامی ایران در بیداری ملت های مسلمان پرداخت و گفت :امام معنای عملی ایاک نعبد و ایاک نستعین را تفسیر کرد .در ادامه با اشاره به اینکه حضرت امام از دور اندیشی خاصی برخوردار بود واین دور اندیشی از الطاف خاص خداوند بود . بحث ما در مورد بصیرت و آگاهی وانتخاب راه درست و آگاهانه است . بصیرت جز معنویت از راه دیگری بدست نمی اید و معنویت هم باید توحیدی باشد ولازمه اش داشتن ایمان به وحدانیت و یگانگی خداوند است و هم ایمان به ائمه اطهار معصومین (ع) و این معنویت موجب بصیرت در انسان می شود . داشتن بصیرت توام با معنویت توحیدی  هست که راه نجات انسانهاست واگر بصیرت و معنویت ما درراه خدا و خدمت به خلق خدا نباشد دچار مشکل خواهیم شد .پیامبر ما هم قران را سفارش فرموده و هم عترت اهل بیت علیهم االسلام را .و حضرت امام با معنویتی که کسب کرده بود صاحب بصیرت بود و توانست انقلاب اسلامی را هدایت کند .

درادامه آقای عبداله واحد مدیر کانون بسیج فرهنگیان گزارش مختصری ازاقدامات کانون بسیج فرهنگیان ارائه کرد و به بسیجیانی که در مسابقات قرآن و عترت و مسابقه فرهنگی تفسیر سوره نور شرکت کرده بودند ، هدایایی به رسم یاد بود اهداء گردید


دوشنبه 89 بهمن 18 , ساعت 10:49 صبح

lمسابقات قرانی خسروشهر

 

مراسم معنوی شبی با قران با همکاری دانشگاه آزاد واحد آیت الله خسروشاهی خسروشهر و ستاد برگزاری ایام الله دهه فجر شهرستان خسروشهر در دو مرحله برگزار خواهد شد موضوع مسابقه تفسیر سوره لقمان ونماز است شرکت در این مسابقه برای کلیه خواهران وبرادران آزاد می باشد محل ثبت نام برای شرکت در مسابقه ساختمان اداری دانشگاه آزاد خسروشهر می باشد مکان مرحله اول 18 بهمن ماه بعد از نماز مغرب وعشاء مسجد جامع خسروشهر ومرحله دوم 22 بهمن ماه 89 ساعت 16 مسجد امام حسین (ع) است به نفرات ممتاز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

 


یکشنبه 89 بهمن 17 , ساعت 8:25 عصر

خسروشهر

پرویزی رئیس شورای اسلامی خسروشهر در خصوص تغییر نام خسروشهر به خسروشاه گفت:در سفر سوم استانی ریاست محترم جمهور به استان آذربایجانشرقی در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز که با حضور مهندس نجار وزیر محترم کشور برگزار شد موضوع تغییر نام خسروشهر به خسروشاه مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و برای طی مراحل قانونی به کمیته نامگذاری استان ارسال و در این کمیته نیز به دلایل گوناگون از جمله حفظ هویت تاریخی و مذهبی این خطه از آذربایجان موضوع مورد موافقت قرار گرفته و برای تایید نهایی به وزارت کشور ارسال شده است.

رییس شورای خسروشهر همچنین در خصوص در خواست اهالی خسروشهر برای تجهیز آزمایشگاه مرکز بهداشتی و در مانی این شهر گفت :

برای تجهیز آزمایشگاه مرکز بهداشتی و درمانی خسروشهر با پیگیریهای مکرر شورای اسلامی و بخشداری و سایر مسئولین منطقه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و نیز عنایات دکتر خسروشاهی رئیس محترم مرکز بهداشت و درمان شهرستان تبریز یکدستگاه سل کانتر خریداری و تحویل مرکز بهداشتی و درمانی خسروشهر گردیده است که انتظار میرود جهت راه اندازی سریع این سیستم اقدامات لازم از طریق مرکز بهداشت تبریز صورت پذیرد.

وی در خصوص معطل ماندن پروژه احداث پل غیر همسطح ورودی خسروشهر اظهار داشت:این پروژه از طریق اداره راه و ترابری استان و طی مراحل قانونی با برگزاری مناقصه به پیمانکار واجد شرایط واگذار گردیده است و عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ماه سال جاری شروع و متاسفانه به دلیل عدم توانائی پیمانکار مربوطه و نارضایتی اداره راه و ترابری استان از پیشرفت فیزیکی پروژه نهایتاٌ پروژه مذکور مطابق ماده 46 از پیمانکار قبلی تحویل و با توجه به ضرورت احداث سریع این پل مقرر گردیده به پیمانکار دیگری واگذار شود.

لازم به ذکر است عملیات اجرایی در این پل 5 ماه است که متوقف شده است.

خبرنگار ساقی در خصوص پیگیری مردم از زمینهای متعلق به بخش خسروشهر که به مسکن مهر شهرستان تبریز واگذار شده می پرسند که ایشان پاسخ می دهند :

قسمتی از زمینهای محدوده آواراق خسروشهر با پیشنهاد کارگروه معماری و شهرسازی استان برای اجرای طرح مسکن مهر کلانشهر تبریز در نظر است به داخل محدوده شهر جدید سهند الحاق گردد که این امر موجبات نارضایتی شهروندان محترم را فراهم آورده و اعتراض آنها را برانگیخته است که در این رابطه شکوائیه ای تنظیم و به مسئولین مربوطه و ارگانهای ذیربط از جمله وزیر محترم مسکن و شهرسازی و استاندار محترم و معاونت محترم عمرانی استانداری و مدیر کل محترم مسکن و شهرسازی استان ارسال و خواستار تجدید نظر در خصوص واگذاری انجام یافته شده ایم.


یکشنبه 89 بهمن 17 , ساعت 11:6 صبح

 


 

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان خسروشهر از افتتاح ساختمان جدید این مرکز علوم اسلامی در سال آینده خبر داد.


خانم سمندری، مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان خسروشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: ساختمان جدید این مرکز علوم اسلامی در زمینی به مساحت 2 هزار و 650 مترمربع در داخل شهر احداث می شود.

وی خاطر نشان کرد: زمین این ساختمان از سوی یکی از خیرین منطقه اهدا شده که عملیات احداث نیز با مساعدت خیرین و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور در حال پیگیری است.

سمندری تصریح کرد: ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران شهرستان خسروشهر هم اکنون با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است که پیش بینی می شود که اوایل سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نام نویسی از علاقه‌مندان به تحصیل در مدرسه علمیه خواهران شهرستان خسروشهر از دوم بهمن آغاز شده و تا 21 بهمن ادامه خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان خسروشهر ادامه داد: ظرفیت پذیرش برای نیم سال دوم تحصیلی سطح دو 30 طلبه است که پس از آزمون ورودی و مصاحبه علمی مشغول به تحصیل خواهند شد.

سمندری خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ‌2664503 0412 تماس بگیرند و یا به نشانی خسروشهر، خیابان امام خمینی(ره) روبه‌روی پمپ بنزین ساختمان مدرسه علمیه خواهران مراجعه کنند./


یکشنبه 89 بهمن 17 , ساعت 9:53 صبح

امام جمعه خسروشهر

بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خسروشهر با حضور مسئولین بخش و کارکنان ادارات ، جمعی از مدیران مدارس و فرهنگیان بسیجی در مسجد جامع خسروشهر با حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای ناصری نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه خسروشهر دیدار کردند.در این دیدار  امام جمعه محترم خسروشهر به تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی پرداختند و بر لزوم کسب بصیرت دینی تاکید نمودند . 


یکشنبه 89 بهمن 17 , ساعت 9:51 صبح

بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خسروشهر با حضور مسئولین بخش و اعضای شورای آموزش و پرورش نمایشگاه کتاب و صنایع دستی د رکانون دخترانه امام خمینی خسروشهر (واقع در خیابان امام خمینی شمالی –جنب اداره ثبت اسناد –کوچه گلگشت 3 ) افتتاح گردید .این نمایشگاه از 12 لغایت 23 بهمن از ساعت 5/8 صبح لغایت 15 برای بازدید عموم دایر می باشد .


<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ