ایرنا نوشت:
رییس پلیس مبارزه با جعل، کلاهبرداری و جرایم رایانهای از شهروندان خواست با توجه به دگرگون شدن شکل جرایم، از ذخیره اطلاعات شخصی خود در سیستم های رایانه ای خودداری کنند.
سرهنگ مهرداد امیدی بسیاری از هتک حرمت ها را به واسطه حفظ اطلاعات در سیستم های رایانه ای و فضای مجازی اعلام کرد و گفت: ذخیره کردن اطلاعات بسیار محرمانه در اینترنت موجب بروز بسیاری از مشکلات شده است.
رییس پلیس مبارزه با جعل، کلاهبرداری و جرایم رایانه ای، میزان کشف جرایم رایانه ای در ایران را 69 درصد بیان کرد و گفت: این میزان کشف با توجه به اینکه میزان کشف این جرایم در تمام دنیا پایین است، آمار قابل قبول و مطلوبی است.
وی در مورد اشراف پلیس جرایم رایانه ای در فضای مجازی گفت: همانگونه که پلیس در تمامی فضای واقعی تعیین کننده نیست، در فضای مجازی نیز نمی توان ادعا کرد که میزان احاطه پلیس بالا باشد. امیدی خاطر نشان کرد در فضای سایبری با مشکلات زیادی مواجه هستیم اما برای افزایش میزان تاثیر گذاری، لازم است سازمانهای مختلف و مرتبط، به ایفای نقش بپردازند.
کریستین هوفیسی 21 ساله که در نزدیکی مرز موزامبیک زندگی میکند به اتهام خفه کردن پسر 18 ماهه و جدا کردن گوش او از سرش دستگیر شده است.
بدن این پسر بچه که در روزنامههای محلی از او با نام ادمور یاد میشود توسط یکی از همسایهها در نزدیکی خانه این زن یافت شد. فرد مزبور بعد از پیدا کردن جسد سریعا با پلیس تماس گرفت.
کارآگاهان این پرونده معتقدند مادر این کودک، گوش فرزندش را به قیمت 20 دلار به یک جادوگر فروخته است.
این فرد اکنون به اتهام نقش داشتن در چندین قتل مختلف دستگیر شده است، چرا که پلیس بعد از تفتیش خانه این پزشک 11 جمجمه انسان را کشف کرد.
معمولا اجزای بدن انسان و حیوان با معجونهای مختلف یا داروهای سنتی ترکیب میشود تا بعضی از بیماریهای و ناراحتیهای مراجعه کنندگان به این جادوگران را درمان کند و حتی بخت و اقبال را به آنها بازگرداند.
الیور ماندیپاکا قائم مقام سخنگوی پلیس ملی در این باره گفت: ما از هوفیسی بازجویی کردیم و با جدیت در حال بررسی این پرونده هستیم.
او در ادامه گفت: این زن اقرار کرده است که پسربچه 18 ماهه خود را خفه کرده و سپس گوش او را جدا کرده است. او سپس این گوش را به یک جادوگر فروخته است تا از آن برای مراسم خاص خود استفاده کنند. البته او برای انجام این کار 10 دلار دریافت کرده بود و قرار بود 10 دلار دیگر را نیز بعدا دریافت کند.
پلیس بعد از پیدا کردن 11 جمجمه انسان در محل زندگی این فرد او را به اتهام شرکت داشتن در قتلهای بیشتر تحت تعقیب قرار داده است و تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.
تلگراف / 1 جولای
دبیر انجمن صنفی شرکتهای هواپیمایی اعلام کرد: از هفته گذشته تاکنون در پی تصویب قانون یک جانبه آمریکا و تحریم این کشور علیه ایران فرودگاههای انگلیس، آلمان و امارات از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی امتناع میکنند.
مهدی علیاری در گفتوگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: طبق مصوبه کنگره آمریکا به منظور تحریم فرآوردههای سوختی علیه ایران، فرودگاههای برخی کشورها از روز پنج شنبه سوخت هواپیمای ناوگان هوایی ایرانی را تامین نمیکنند.
وی افزود: در این راستا ناوگان هوایی ایران باید سوخت خود را تا حد امکان از داخل کشور تامین کند و یا در کشورهای مسیر توقف و سوختگیری داشته باشند که این امر هزینههای پرواز را به دو برابر افزایش میدهد.
علیاری تصریح کرد: حملونقل هوایی ذاتا فعالیتی بینالمللی است و تمامی تحریمها علیه ایران ـ حتی تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل متحد ـ با موازین بینالمللی هوانوردی و اصول حقوق بشر مغایرت دارند، چه رسد به تحریمهای یکجانبه کشورها که به تسری فرا سرزمینی قوانین خود میپردازند و پشتوانه اجرای آن را اعمال زور اقتصادی (تحریمهای اقتصادی) قرار میدهند.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای هواپیمایی ایران تاکید کرد: تحریمهای یکجانبه دولت آمریکا فراتر از قطعنامه شورای امنیت وسازمان ملل است که با توجه به غیر قانونی بودن آن سازمان بینالمللی هواپیمایی (ایکائو) در یک ارزیابی منصفانه قانونی و حقوقی باید این اقدام را مورد بررسی قرار دهد و به غیر قانونی بودن اعمال این تحریم یکجانبه اذعان کند که یکی از کشورهای عضو خود دچار این چالش شده است.
وی تصریح کرد: این مشکل باید از طریق وزارت امور خارجه، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت راه و ترابری و نمایندگیهای دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و نزد سازمانهای بینالمللی از جمله نماینده ایران در ایکائو باید پیگیری شود و اقدام حقوقی علیه این عمل غیر قانونی آمریکا صورت گیرد.
علیاری خاطر نشان کرد: تاکنون شرکتهای هواپیمایی ماهان و ایران ایر با توجه به پروازهای گسترده خود به اروپا با این مشکل مواجه شدهاند.
مدیر شبکه سه سیما هزینه خرید حق پخش مسابقات جام جهانی را برای صدا و سیمای ایران هفت و نیم میلیون دلار اعلام کرد و در عین حال گفت: مبلغ 30 میلیون دلار برای فروش حق پخش بازیها پیشنهاد شده بود، اما صدا و سیما توانست با هفتونیم میلیون دلار کل بازیها را خریداری کند و این اتفاق برای سازمان ما بسیار مهم بود.
علی اصغر پورمحمدی که ریاست شورای هماهنگی ورزش صداوسیما را نیز برعهده دارد در گفتوگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، خرید حق پخش مسابقات جام جهانی را حاصل تلاش مهندس تقدسنژاد، معاون مالی و اداری سازمان صدا و سیما دانست که سرپرستی تیم خرید را بر عهده داشت.
مدیر شبکه سه سیما دربارهی پخش بازیهای جام جهانی از شبکه سه سیما اظهار کرد: ایران از کشورهای منحصربهفردی است که مسابقات جامجهانی را پخش میکند. متأسفانه در حال حاضر ورزش بیشتر تجارت است و منبعی برای کسب درآمد در سطح جهان محسوب میشود و ماجراهای پشت صحنهی آن بسیار زیاد هستند.
وی تصریح کرد: سازمان صداوسیما برای خرید حق پخش مسابقات جامجهانی، مشکلات بسیاری داشت اما در نهایت توانست با قیمتی که سازمان مایل بود، این حق پخش را خریداری کند.
مدیر شبکه سه به ایسنا گفت: تمام شبکههای ایران از طریق ماهواره قابل دسترسی هستند، اما حق پخش مسابقات جام جهانی تنها به داخل ایران تعلق دارد. بر این اساس بخش فنی ما به گونهای عمل کردهاست که مسابقات جام جهانی به صورت کددار از شبکه سه پخش میشود و هرکسی نمیتواند این تصاویر را با ریسیور دریافت کند. زیرا هنگام پخش بازیها تصاویر شبکه سه قطع میشود.
پورمحمدی سپس در پاسخ به پرسش ایسنا درباره عدم اعزام گزارشگری از شبکه سه به بازیهای جامجهانی 2010 و اینکه آیا این مساله تکراری بودن برخی برنامهها و بخشهای خبری سیما را موجب نمیشود؟ گفت:
من این مسأله را قبول ندارم؛ قرار بر این شد که واحد مرکزی خبر که در آفریقای جنوبی مستقر هستند، حاشیههای مسابقات جام جهانی آفریقا را پوشش دهد و گروه سه نفره خبرنگار و تصویربرداری که در آفریقای جنوبی داریم حواشی مسابقات را ضبط کنند؛ اما از آنجا که این مسابقات 36 دوربین اچ دی و برای پخش بازیهای سه بعدی با بیش از 40 دوربین پوشش داده میشود، بخشی وجود ندارد که از دید دوربینها و رسانهها پنهان بماند. ضمن این که دهها دوربین دیگر ورزشکاران را از محل اقامتشان تا محل بازیها پوشش میدهند.
مدیر شبکه سه سیما یادآور شد: پوشش تمام اتفاقات جام جهانی به نیروی انسانی نیاز دارد و اگر ما 20 گروه خبرنگار و تصویربردار هم به آفریقای جنوبی اعزام میکردیم، این اتفاق محقق نمیشد، چراکه فاصله شهرها در آفریقای جنوبی بسیار زیاد است و بازیها در یک روز در شهرهای مختلف برگزار میشوند. بنابراین پوشش مسابقات متعدد در شهرهایی که از هم فاصله دارند، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی بسیار زیادی میخواهد. ضمن اینکه به کارتهای خاصی نیز نیاز است.
پورمحمدی در پاسخ به پرسشی درباره انتخاب کارشناسان ویژه برنامه جامجهانی شبکه سه سیما و این که چقدر بر تنوع و تخصص آنها تاکید میشود؟ گفت: ما تقریبا از تمام کسانی که حرفی برای گفتن داشتند و مایل به حضور در برنامه بودند، دعوت کردیم؛ در انتخاب کارشناسان سوابق تحصیلات آکادمیک و تجربی افراد در حوزه فوتبال لحاظ میشود آنها باید قدرت بیان و تجزیه و تحلیل مسابقات را داشته باشند و مطالعات آنها بروز باشد.
خلاصه ای از گزارش این جلسه را می خوانید.
سخنان شهیدرجایی در معرفی موسوی
شهید رجایی نخست وزیر وقت، در معرفی میرحسین موسوی گفت:
- بیشترین سختگیری را در انتخاب وزیر امور خارجه بخرج دادیم و با هربرادر و خواهر متعهدی که شناختی داشت از افراد مشورت کردیم .
- آخرین مشورتمان و آخرین مراجعهمان به برادر شهیدمان دکتر بهشتی بود. ضمن بررسیهای مفصلی که انجام شده بود، برادرمان موسوی را مناسبترین فرد برای این کار پیدا کرده بودیم منتها برای شهید دکتربهشتی بسیار مشکل بود که بین حزب و وزارت امور خارجه یکی را انتخاب کنندواجازه بدهند که ایشان مسوولیتشان را در حزب کنار بگذارند و به وزارت امور خارجه بیایند.
- خاطرم هست که در سالن مدرسه رفاه خدمتشان بودیم وایشان بعد از بحث مفصل موافقت کردند که برادرمان موسوی بعنوان وزیر امور خارجه معرفی بشود. این مساله را در صورت کاندیداها منعکس کردیم وبه رئیس جمهور[بنی صدر] معرفی کردیم. رئیس جمهور روی چند وزیر مقاومت مخصوص داشت.
- رئیس جمهور در مورد این چند وزیر مسائل نسبتا شخصی را مطرح میکردند و من که مطمئن بودم از این برادران که بهیچوجه مساله شخصی ندارند، در پذیرفتن این سمتها حاضر شدم بهر شرطی که ایشان قائل شدند از جمله اینکه قرار شد این چهار برادری که قرار است این سمتها را بگیرند بیایند پیش رئیس جمهور و خلاصه بگویند که آقا آنهایی که توادعا میکنی ما اینطور نیستیم و حرفهایشان را بزنند.
- یکی از آن برادران برادرمان مهندس موسوی بود که با اخلاص خاصی که برای کسانی که میخواهند سهمی دراین حرکت انقلاب اسلامی ایران ادا کنند با همان اخلاص ایشان واقعا دو زانو در مقابل رئیس جمهور نشستند و توضیح دادند که آنچه که تو خیال میکنی که ما در این یکسال شخصا با تو اختلاف داشتهایم، چنین چیزی نیست.
- متاسفانه همانطور که من در حدود دو ماه قبل به یکی از برادران که راجع به انتخاب وزیر امور خارجه سوال کرده بودند و جلسهای قبل از طرح در مجلس با هم داشتیم به ایشان گفتم که شما فقط بروید از رئیس جمهور بپرسید که چه ایرادی از مهندس موسوی دارید اگر واقعا دیدید که ایرادهایی که ایشان از مهندس موسوی دارند شخصی نیست، بیایید به من بگویید من میروم به دنبال معرفی یکی دیگر که تا همین لحظه که در خدمتتان هستیم جواب این سوال را برای من نیاوردند.
- از جمله کسانی که شخص برادرمان موسوی رامعرفی میکرد آقای موسوی اردبیلی بودند وایشان مخصوصا با این عنوان که در طول مدتی که من این انسان را میشناسم جز خداترسی وایمان واعتقاد راسخ به اسلام چیز دیگری ندیدهام و سابقه آشنائی ایشان با برادرمان موسوی به خیلی قبل از 22 بهمن برمی گشت.
- در مورد برادرمان موسوی همینقدر بگویم که کاری که ایشان در این مدت گرداندن روزنامه جمهوری اسلامی و مسوولیتی که در آنجا داشتند و به عنوان یکی از روزنامه های آبرومند معتبر در جامعه درآوردند یکی از نمونههایی است که میشود بعنوان عاملی که میتواند دلیل باشد برای این که ایشان واقعا شایستگی دارند وجدا جمهوری اسلامی از وجود ایشان بعنوان وزیر امور خارجه در مدت وجود این کابینه محروم مانده است و قطعا این گناهی است که مستقیما به گردن رئیس جمهور معزول است
سخنان احمد کاشانی
احمد کاشانی فرزند مرحوم آیت الله کاشانی در مخالفت با میرحسین موسوی گفت:
- یکی از محورهایی که به عقیده خودم مهمترین محوری است که در جامعه ما وجود دارد ، عنصر ملیگرائی است.عنصری که همیشه به موازات و در مقابل عنصر اسلام در این جامعه حضور داشته است.
- محور صحبت من بر روی روزنامه جمهوری اسلامی است . در 28 مرداد سال 58 برادر بزرگوارمان آقای دکتر آیت مقاله ای تحت عنوان تحلیل مستند از کودتای 28 مرداد به روزنامه جمهوری اسلامی داده بودند و امضاء واسم ایشان در این مقاله و در این تحلیل وجود داشت. ابتدای این مقاله این جمله را ما میبینیم که درج شده است. مقاله زیر را آقای دکتر حسن آیت نوشته اند . ولی لازم به یادآوری است که درج آن به معنای موافقت شورای نویسندگان روزنامه جمهوری اسلامی با محتوای آن نیست.
- در این مطلب دو نکته نهفته است اول این که آقایان ، آقای آیت را می شناسند و خط سیاسی او که از پیش از انقلاب روشن بوده وتمام نوشته هاو سخنانش را شما میتوانید یکی یکی زیر نظر بگیرید ودر تمام صحبتها محور تکیه بر اسلام و روحانیت مجاهد و نفی صددرصد ملیگرائی و آن خط مخالفش ، بنابراین نوشتن این جمله در بالای مطلبی که نویسنده امضاء کرده به معنی این است که ما این نوشته را قبول نداریم. بنابراین آنچه که درروزنامه منعکس شده نظر نویسندگان وشخص آقای موسوی در آن وجود دارد.
- در سیام تیر مراسمی به مناسبت شهدای سی تیر در ابنبابویه برگزار شد . عکسی را که درآن مراسم انداختهاند و در روزنامه[روزنامه جمهوری اسلامی] هم منعکس شد، عکس اجتماع مردم است و در آن انتها دو عکس وجود دارد. یکی عکس دکتر مصدق است و یکی هم عکس امام. وعکس دکتر مصدق عکس بزرگی است بطوری که تمام صحنه جلب توجه میکند وعکس امام کوچک است.
- سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی به مناسبت سی ام تیرماه /58 که در /28 تیرماه چاپ شده بودمطالبی دارد که من آن مطالب را خدمت شما می خوانم: مصدق نیز خود بدین نکته تکیه فراوانی داشت، عشق او به خلق از ایمان ژرف او به فرهنگ اصیل اسلامی، سرچشمه میگرفت (البته سخنان اخیر امام را هیچکس فراموش نمیکند که به جا است یاد برادر شهیدمان دکتر دیالمه را در اینجا گرامی بداریم که دراین سخنان آخرشان فرمودند امام فرمود "او هم مسلم نبود") مصدق هرگز ناسیونالیزم خشک ارتجاعی را باور نداشت ودر فرایند سیاسی کنشهای خود به اتحاد هرچه بیشتر خلقهای مستضعف فراوان توجه داشت و در همین جا است که اتحاد او و روحانیت مسوول و مبارز نطفه میبندد و قیام مردمی سی تیر با پیامهای آتشین آیت الله کاشانی سربرمیآورد. می گوید: مصدق را از همین دیدگاه باید شناخت ، قیام خونین مصدق بر علیه مستکبرین در جنگ نفت متجلی میشود و مصدق بعنوان یکی از فرزندان خلق مسلمان، آن چنان بر استعمار و ارتجاع واستبداد میشورد که ابوذر ، و همچنان که قلب برای هر زنجیر و محرومی میطپد ما نیز تا محروم رنجدیده ای ، مظلومی و مستضعفی در جهان باقی است از پای نخواهیم نشست ما راه مصدق را تصدیق میکنیم و نه تنها بر سر نفت که بر سر آنچه که برمستضعفین رفت، متاسفانه اگر چنانچه پیامهای امام را از همان ابتدایی که امام در خارج از کشور بود به آن یک مقداری توجه میشد این مطالب عنوان نمیشد که امام چقدر تکیه داشتند بر اینکه راه ما، راه جدیدی است ، راه انقلاب اسلامی است، شروعش کی است و پیرو هیچ نهضت ویا جبههای نیست.
- مطلب دیگری را که باید به عرض آقایان محترم برسانم،سرمقاله چهارده اسفند /58 است تحت عنوان "مصدق فرزند رشید خلق" که قسمتهایی از آن را از روزنامه برایتان قرائت میکنم: امروز سالروز درگذشت شادروان دکتر محمد مصدق یکی از پیشتازان حرکت عدالت جویانه مردم مسلمان ایران بود، مصدق بخاطر احترام ویژهای که برای ارزشهای اصیل مردمی قائل بود ونیز برای شجاعت، ظلمستیزی ، حقجوئی، و روح پرحماسهاش یکی از چهرههای جاویدان تاریخ معاصر مبارزات ضد ستم است . مصدق دقیقا ودقیقا در جهت عدالتجوئی و استقلالطلبی و تحقق روح شعارهای اصیل اسلامی حرکت میکرد وبه همین جهت بود که از پشتیبانی وحمایت عاشقانه تودهها نیز برخوردار بود.
- یکی از آقایان میگفت که این حزب توده اگر دست از سر حزب جمهوری بردارد خیلی خوب است.
- روزنامه و نویسنده روزنامه مدافع آن چیزی است که در روزنامه منعکس میشود و تبلیغ مصدق وحفظ آن (یعنی حفظ سمبل برای این خط) و من اینجا به شما عرض میکنم که متاسفانه فرصت نداشتم در تمام روزنامه مال گروهکها و غیره00 از پیکار ، مجاهد، کار، و سایر روزنامه ها ، میزان ، انقلاب اسلامی وغیره اگر شما ببینید با تمام اختلافات و جدلهای ظاهری روی این محور همه شان تکیه دارند ومن الان دارم یک چنین محوری را در داخل این روزنامه متاسفانه به شما نشان میدهم.
- مصدقی که اینطور از او صحبت شده باز میگویم برادرمان دکتر دیالمه 9ماه پیش هم سند فراماسونی او را و هم عکس دستبوسیاش را دراینجا نشان داد که متاسفانه از تلویزیون نشان داده نشد و نظرات امام هم دراین باره برای همه شما روشن است که چی فرمودند، اخیرا وقتی که بحث رفراندم دراین مملکت مطرح شد واز کارهایی بود که آقای دکتر مصدقی که در اینجا بعنوان طرفدار مردم از او یاد میشود و با آن رفراندم ساختگی که در تاریخ بشر نمونه ندارد مجلس شورای ملی را بست، امام در باره اش اینطور صحبت میکنند، ضمن اینکه این جمله را میفرمایند که باید چشمها را باز کنیم و اشخاص را مطالعه کنیم.
- مطلب دیگری را که میخواهم خدمتتان عرض کنم این است که ممکن است بگویید آقای موسوی و روزنامه جمهوری اسلامی از نظرات امام مطلع نبودند اولا من میخواهم بگویم که امام در همان اوایل سال 58 بدنبال اجتماعی که در احمدآباد بوجود آمد ودولت موقت از امکانات دولتی هم استفاده کرد و در آن جا همه گروهها از فدائی ، مجاهد، جبهه ملی ، جبهه دموکراتیک ملی، و تمام جناحها در آنجا اجتماع کردند امام پشت سرش یک سخنرانی کوبندهای کردند ودر آن سخنرانی فرمودن که چی شده که یک مشت استخوان پوسیده را درآوردهاید و میخواهید زنده کنید. فقط یادم نمیرود که در پایان آن سخنانشان فرموددند که اللهم قد بلغت یعنی مساله آنقدر حساس و روشن بو.د یعنی همه مطالب برای یک سردبیر روزنامه که میخواهد مسائل سیاسی را تحلیل بکند باید روشن باشد.
- این روزنامه فقط در خط سیاسی[مصدق] که آن یکی هم بنظر من برای هفت پشت آدم بس است، نیست، در سایر موارد ، در ارتباط با گروهکهای دیگر مثل جنبش مسلمانان مبارز تبلیغات مفصل داشته و در این روزنامه یک خط انحرافی اقتصادی، خطی که صددرصد ضد اسلامی بوده است در آن تبلیغ شده است.
- من عین بعضی از مطالبی را که هست برایتان عرض میکنم. ضمن یک مصاحبهای در ده شماره با سه نفر آقای اسلام کاظمیه، گلزاده غفوری و زهرا رهنورد(لازم به توضیح است که خانم رهنورد خانم ایشان هم هستند و آقای اسلام کاظمیه از دوستان آقای حاج سید جوادی در جنبش) مطالبی تحت عنوان ویژگیهای انقلاب اسلامی ، مطالب اصولی و مهمی مثل ولایت فقیه، و مالکیت در اسلام مطرح شده... در مورد مساله مالکیت آن جمله ای هست از خانم رهنورد که درشت نوشته میتوانید ببینید. میگوید " ما فقط از حاصل کار خودمان میتوانیم مالک بشویم و از آن حاصل کار بقدری که نیاز داریم و بیش از آن مال بیت المال است ... از نظر اصول اقتصادی یک چنین نظری مارکسیستی تر از هر مارکسیستی هست. و نظراتی از آقای استاد رضا اصفهانی[در روزنامه مطرح شده] تحت عنوان بررسی اصول اقتصادی قانون اساسی
اعتراض رضااصفهانی و اعظم طالقانی
رضا اصفهانی که در دوره مزبور نماینده بوده ودر جلسه حضور داشته تقاضا می کند طبق آیین نامه به وی فرصت پاسخ داده شود.
اعظم طالقانی هم خطاب به احمد کاشانی می گوید: آقا ، ما خانم رهنورد را میشناسیم و زن مومنی است . زن مسلمان و معتقدی است.
سخنان نماینده موافق موسوی
سید احمد زرهانی نماینده دزفول می گوید:
- از لابلای منطق مخالفین آقای موسوی سه اتهام را برایشان دریافتم . اتهام اول مصدقی بودن و داشتن تفکرات ملیگرایانه است. منشاء استدلال برادران مخالف بر این معنا مقالهای است در روزنامه جمهوری اسلامی مورخ 14 اسفند 58 که دراین مقاله بخوبی و عظمت از مصدق یاد شده است. و از قیام او بعنوان پدیده ای در امتداد خط کربلا وقم و الهام بخش حرکتهای انقلابی یادگردیده و وی فرزند راستین خلق قلمدادگردیده است و مقداری شرح وصف دیگر.
- البته در پای این مقاله امضاء موسوی وجود ندارد. در این زمینه باید گفت اگر بنابراین باشد که هر کس سابق بر این خوشبین وعلاقهمند به مصدق بوده در این برهه فاقد صلاحیت و ارزش سیاسی و اجتماعی است باید بدور اکثریت شخصیتهای ارزنده انقلاب خط قرمز کشید. حتی به دور بعضی از آنان که فعلا پستهایی بالاتر از مقام امور خارجه دارند که اسم نخواهم برد .
- تازه باید دید در حوادث 14 اسفند که ضد انقلاب زیر پوشش مصدق دست به مبتذلترین عرضاندامهای سیاسی زد و حتی قبل و بعد از آن آیا آقای موسوی چنین مقالاتی و اظهارنظرهایی هم نموده است؟ مسلما پاسخ منفی است.
- اگر ملاک قضاوت ما قرار است سرمقالههای روزنامه جمهوری اسلامی که عموما به قلم سردبیر نگارش مییابند باشد چرا منصفانه همه سرمقالهها را از ابتدای انتشارتاکنون مورد تحلیل و ارزیابی قرار نمیدهیم وبا یک بینش صادقانه آنها را نقد نمینماییم بلکه به سراغ ضعفهاوانحرافهای احتمالی و کوچک میرویم؟
- مخالفینش اظهار میکنند که آقای موسوی در یکی از سرمقاله های خودنام چهارتن از نمایندگان تندرو و قابل بحث مجلس را بعنوان نمایندگان عضو جناح انقلابی مجلس اسم میبرند واین دلیل بر بی خط بودن ایشان است. حداقل ما دراین یکسال و چند ماه دیدهایم که خیلی از قضاوتهای صاحب نظران درباره اشخاص غلط از آب درآمده است . آیا این رامیتوان بهانه ووسیله رد افراد وصاحب نظران قرار داد؟
- اتهام سوم آقای موسوی سوسیالیست بودن و یا حداقل جنبش مسلمانان مبارزین بودن ایشان است این مورد هم در باره ایشان به آن معنا که ذکر شد صادق نیست زیرا اگر کسی خالصانه از ارزشهای ناب اسلام وحقوق برباد رفته مستضعفان دفاع نمود و با وابسته های مستقیم وغیرمستقیم امپریالیسم خصومت به خرج داد واز رشد سریع برخی از شاهکهای بازار دلواپس بود وبا آنها از مواضع اسلام سر ستیز داشت، آیا چنین فردی که اباذرمنش است باید به او نام سوسیالیست داد واو را جنبشی خواند؟ یقینا خیر.
- بهترین دلیل بر صلاحیت و حزباللهی بودن ایشان مخالفت شدید بنی صدر با وزیر شدن ایشان در گذشته است.ایشان در روزهای حساس و خطرناک انقلاب بدون هیچگونه محافظهکاری و سازش حرکتهای انحرافی چپ نمایانه و راست گرایانه را که توسط ابرقدرتها در صحنه مناسبات اجتماعی و سیاسی جامعه ما القاء و گسترش مییافت با قلم شیوای خود مورد حمله وتجزیه وتحلیل و نقد قرار داده.
- نمایندگان محترم ، در پایان اخطار میکنم مخالفت و رد صلاحیت آقای موسوی از پست وزارت امور خارجه به منزله انزوا و تصفیه ایشان و هم فکران ایشان از انقلاب است. اگر خدای ناکرده قرار شود که موسویها هم حتی از انقلاب کنار گذاشته شوند من میپرسم کدام خط سیاسی پیروز خواهد شد و کدام پیشبینی درست از آب درخواهد آمد
سخنان دکتر حسن آیت
حسن آیت که چند ماه پس از نطق خود در مخالفت با موسوی در یک حادثه ترور به شهادت رسید سخنان زیر را بیان کرد:
- دوست قبلی ما گفتند که نظریات آقای موسوی در باره آقای دکتر مصدق مربوط به گذشته بوده است. کاری نداریم که این گذشته سال 58 و سال نزدیک به ما و سال 59 هست، اما اگر ایشان الان هم به این سوال من پاسخ بگویند شاید مساله حل شده است که آیا ایشان مصدق و امام را قبول دارند که امام میفرمایند مصدق به اسلام سیلی زد. مصدق مسلم نبود. در زمان مصدق به چشم سگ عینک زدند و روی آن نوشته آیتالله. در زمان مصدق روزنامه شورش که مورد تایید مصدق بود، تصویب آیتالله کاشانی را بصورت سگ ومار وعقرب میکشید آیا این مصدق را قبول دارند یا مصدق سرمقاله 28 تیرماه 1358 و 14 اسفند 1358 و مقاله اخیری که تحت عنوان خیابان مصدق نوشتند؟ کدامیک از این دو مصدق را ، ایشان صریحا بگویند که الان پس از آن بیانات امام قبول دارند آیا رفراندوم مصدق را در سلسله مقالاتی که در روزنامه جمهوری اسلامی نوشته بود واو را یک عمل ضد امپریالیستی قلمداد کرده بود، آنرا قبول دارند و یا رفراندومی که امام فرمودند تقلبی بودو به منظور تحمیل قانون اساسی امریکایی بود و سر یک الاغ رای بسته بودند. وبردند در صندوق مخالفین انداختند وهمینطور سایر خطوط که اشاره شد. مطلب زیاد است ولی شرایط کنونی را من مناسب برای طرح این مسائل نمیدانم ولی این سوال را دلم میخواهد که ایشان صریحا جواب بدهند.
سخنان موافق نماینده نهران
دکتر محمدعلی هادی در سخنانی گفت:
- در رابطه با حرفهای گفته شده از طرف آقای کاشانی و آقای آیت، جمله ای عرض بکنم و بعد برگردم به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران. بعد از انقلاب آقای دکتر آیت طبق شیوه همیشگی همه حرفهایشان را زدند و بعد هم گفتند مطالب زیاد است. هیچ مطالب زیاد نیست. شما مخالفین دو ساعت ونیم وقت دارید خواهشمندیم هر چه دارید و ندارید و میتوانید علیه برادرمان موسوی بگویید، بگوییدکه بعدنگویید مطالبی بود و بخاطر شهداء و بخاطر واقعه اخیر نگفتیم. خیر، اگر مطلبی دارید شما را به خون همان شهدا قسم بیایید بگویید. ولی من مطمئنم که مطلبی باقی نگذاشتید چون من خودم با آقایان تماس گرفتم ، با عده زیادی که مخالف بودند، ولی دلیلی جز همین که روزی در روزنامه اسمی از کسی برده شده است،جز این مطلب دیگری ندارندو مطالب دیگری که در فلان وقت مقاله ما را چاپ نکردند، در فلان وقت چه نکردند، مطالبی ورای این مطالب وجود ندارد.
- انقلاب اسلامی ما هیچ ارتباطی به مصدق نداشت. یک انقلابی بود که مبداء آن بعثت پیغمبر اکرم (ص) بود وشهدای کربلا و بدر و احد و حنین و بیایید تا حال واین را میخواستند ببرند ومبداش را مصدق ونهضت ملی وملی شدن صنعت نفت بگذارند. من یک نمونه برایتان بگویم که هم تایید این گفتار اخیرم باشد هم برای مساله وزارت امور خارجه. اولین وزیر امور خارجه آقای سنجابی در دعوتی که از یاسرعرفات در وزارت خارجه کرده بود، یک نطقی ایراد کرد، در این نطق از اول تا آخر بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب و اوج عظمت امام در سراسر ایران یک کلمه اسم امام را نیاورد ودومرتبه از مصدق بعنوان بزرگترین رهبر شرق ومنجی فلان و فلان یاد کرد که نطقهایش اینجا هست. ،یک کلمه اسم امام را نمیاورد. بعد وقتی آنها خواستند انقلابی را که اسلام این انقلاب را رهبری کرده است به پای کس دیگری بنویسند، آن طرف خط هم افراط آقای آیت و دوستان آقای آیت میشود واگر اینها این مساله را مطرح نکرده بودند این خط واین انحراف هم پیدا نمیشد که اینها آنطرف خط بیفتند.
- یکی از دلائلی که من را به اینجا رسانید که آقای موسوی میتواند این است که آقای موسوی یکی از تدوین کنندگان سیاست خارجی حزب جمهوری اسلامی هستند که شاید در آن کتاب منشور ما خوانده باشید، در آنجا دقیقا خط ضد امپریالیستی امام، ضد امریکای امام، دفاع از مستضعفین و مسلمانان، دفاع از جنبشهای آزادیبخش به چشم میخورد.ایشان دقیقا خط منافقین، خط انحرافی که ممکن است در داخل انقلاب نفوذکند، خط التقاط را میشناسند و مواظبند که مانند زمان آقای قطبزاده هر چه وازده و منحرف هست در وزارت امور خارجه راه پیدا نکند.
دکتر هادی مطالب دیگری نیز علیه مسئولان سابق وزارت خارجه می گوید که ابراهیم یزدی وزیر خارجه دولت موقت اعتراض می کند و خواستار پاسخگویی می شود.
پس از سخنرانی دکتر هادی، رئیس مجلس می گوید نماینده دیگری که بخواهد در مخالفت با موسوی صحبت کند وجود ندارد.
اظهارات میرحسین موسوی
میر حسین موسوی گفت:
- در این موقعیت که تصاویر شهدا محاصره کرده اند انسان را ، و در هفته پیش، 10 روز پیش با این برادرها بودیم، مذاکره داشتیم، گفتگو داشتیم، همکاری داشتیم والان در انیجا من میخواهم صحبت بکنم از نظر احساسات کمی دشوار است.
- روزنامه جمهوری اسلامی از اول شروع کار خودش یک جهتگیری و موضعگیری قاطع در مقابل ملی گرائی داشته است و سعی کرده است که دراین زمینه تحلیل داشته باشد که مسائل را باز بکند. علت این مساله هم این بوده است که در حدود 50 سال در رژیم سابق در جهت هویت ملی، مساله ملیتگرائی ، شعارهای ملی گرائی و ناسیونالیزم درایران کار شده بود. نه تنها در کشور ما بلکه در تمام کشورهای خاور میانه. یعنی در تمام کشورهای جهان سوم. آن سیاستی که درزمان رژیم سابق دراین زمینه اعمال میشد مخصوص کشور مانبود و این را ما در مقالات مختلف باز کردیم.در آن مقالات صریحا این جمله یادم میآید که بارها من نوشتم که ناسیونالیزم در کشورهای اسلامی کانال عبور از استعمار کهن به استعمارنو است و یک وجهی از غربزدگی است. مساله ملیت گرائی اگر در کشورهای اروپائی بخاطر یک تغییرات اجتماعی ،اقتصادی عمیق در قرن 17 و 18 اتفاق میافتد. در کشور ما یک جنبه وارداتی دارد و از خارج بسمت ما صادر شده است. این ناسیونالیزم در جهت تکه تکه کردن کشورهای اسلامی از قرن 19 ببعددر کشور ما اعمال شده است و طبیعتا بی انصافی است که روزنامه جمهوری اسلامی بعنوان مدافع خط ملیگرائی الان مورد حمله قرار گیرد. ما این را قبول نمیکنیم و من فکر میکنم این توهین به خوانندههای روزنامه ما هم هست.
- شما صحبتهای امام را توجه بکنید مخصوصا آن جاهایی که در مورد ملیتگرائی ایشان صحبت کردهاند مادراین زمینه بزرگترین و بهترین و مکتبی ترین تیترها را انتخاب کردهایم. در عین حال مامعتقد بودیم وهستیم که مساله ملیت گرایی بسیارمساله عمیقی است. مساله ای است که سالهای سال ما با این مساله روبرو خواهیم شد. در کشورهای عربی بخاطر جو آزادی که نسبت به رژیم سابق وجودداشته است در زمینه ملیتگرائی بحثهای بوده وکتابهای مختلفی نوشته شده،در کشور ما به غیر از کتاب خدمات متقابل اسلامی ایران که از شهید آیت الله مطهری است کتاب دیگری بصورت تئوری نداریم وچیزی است که ما اگر مساله ایرانیت واسلامیت را مورد بحث قرار ندهیم و تمام جوانب این قضیه را باز نکنیم نه تنها در سیاست خارجی بلکه درسیاست داخلی هم دچار گنگیهای فراوان خواهیم بود.
- من فکر میکنم که این توضیح، یک مقدار روشنگر موضع روزنامه باشد. در مورد مساله مصدق ومرحوم آیت الله کاشانی، ما همیشه این موضع را داشتیم ومصر هم بودیم وآن این است که مساله مربوط به سال 1332 را یا سالهای متمادی پیش را نباید مامساله عمدهای بکنیم وقتیکه مساله در جامعه ما عمده میشود بخاطر بهرهگیریهای سیاسی خطوط مختلف است. خود امام امت هم این مساله را عمده نکردند بلکه در موقعیتهای مختلفی که پیش آمده (هر موقعی که ضرورتی پیش آمده) ایشان ضربهای در این زمینه زدندوهشداری دادند.
- یادم هست در یک قسمتی که حاشیهنویسی است وخودم آن قسمت را اتفاقا نوشتم، وقتی بحث مصدق و کاشانی مطرح شده بود، من گفتم این یک خبط زمانی است یعنی ما یک واقعیتی را که مربوط به یک دوره دیگری است در موقیعت فعلی بیاوریم و جریانات را طوری تصور بکنیم که دنبال یک کاشانی و مصدق دیگری با یک جریانات مشابه آن دوره باشیم. این یک نوع دید غیرتاریخی است. یک خبط زمانی است یک خبط تاریخی است. ما به واقعیتهای تاریخی میتوانیم برگردیم واز آن عبرت بگیریم و به یک اصولی پی ببریم و این اصول را در موقعیت فعلی به کار بگیریم والا اگر اینطوری باشد که ما بعد ازگذشت این سالهای متمادی الان سر مساله مصدق یاآیت الله کاشانی بصورت شخص تاکید بکنیم من فکر میکنم که اشتباه میکنیم.
- چیزی که ما با اتکا به آن میتوانیم حرکتی در سیاست خارجی خودمان ایجاد بکنیم آن امید زنده گشته ای در میان توده های مستضعف جهان هست که دارند نگاه میکنند به کشوری که آن کشور بدون اتکا به شرق وغرب، بدون اتکا به هیچ ابرقدرتی روی پای خودش ایستاده و حرکت خودش را بسمت رهایی تام وتمام ادامه میدهد. یعنی آن نیروی فطری که طبیعی است که این انقلاب ما در میان توده های مستضعف جهان برانگیخته باشد. این نیرو در سراسر جهان بصورت یک عامل فشار واهرم و مبارزه علیه استکبار جهانی میتواند به کار برود ومیتواند درعین حال به عنوان بازدارنده ای در مقابل حملات استکبار جهانی به کشور ما باز هم به کار گرفته بشود
نتیجه رای
پس از اظهارات میرحسین موسوی رای گیری شدو ترکیب آرا به شرح زیر اعلام گردید:
آراء موافق 126 نفر، آراء مخالف 8 نفر، رای ممتنع و نماینده هایی که رای ندادند ، 32 نفر .
نمایندگان موافق با وزارت خارجه موسوی
احمد ملازاده، اسماعیل خوشنویس، ملکوتی، بیانی، هادی غفاری، رهامی، قائمی امیری، سبحان اللهی، محمد مجتهد شبستری، سید احمد حسینی ، عزت الله سحابی، علی اکبر معصومی، محمد غفاری، حجت کشفی، لطیف صفری، شجونی ، وافی، حائری زاده، موسوی خراسانی، علیزاده ، آقارحیمی، همتی، مظفر، عابدینزاده، امامی کاشانی، یارمحمدی، پرویز ملک پور، معادیخواه، حسن ابراهیم حبیبی، بیات،صادق خلخالی، محمد کاظم موسوی بجنوردی ، انواری، احمد توکلی، موسی زرگر، عباس عباسی، نصراللهی ، پرورش، هاشمی رفسنجانی، ابراهیم یزدی ، کرمی، هنجنی، میریونسی، تاجگردون، حسینی واعظ، سلمانی زارجی، آقامحمدی، فرض پور ماچیانی، سید سجاد حججی، مسلم میرزاپور، علم الهدائی ، غلامعلی شهرکی ، دری نجفآبادی، تاتاری، خاچاطوریان، دکتر ولایتی، کاظم نوروزی، قهرمان رحمانی، محمدرضا باباصفری، کروبی، فلاح حجت انصاری، خزاعی ، خلطیان، یدالله دهقانی، عبدالرضا اسدی نیا، هادی نجف آبادی، اعظم طالقانی، رمضانی خورشیددوست، غفور صادقی گیوی، گوهرالشریعه دستغیب، محمد نوروزی، شاه آبادی، سازگارنژاد، اعظمی لرستانی، مجید انصاری، خاتمی، محمد محمدی، مرتضی کتیرائی ، متکی، ارومیان، عطاری، رفیعیان، حسن فریدون روحانی، سید یونس عرفانی، برومند، دکتر بیت اوشانا، محلاتی ، الویری، شاهچراغی ، سید محمد خوئینی ها، سید ابوالحسن حسینی ، زنگنه، عسکراولادی مسلمان، رجائیان، حسین کرمانی، رجبعلی طاهری، حسینعلی رحمانی، حسین هاشمیان، صدرحاج سید جوادی، محمد تقی رنجبر، فخرالدین حجازی، یوسفی جیردهی ، سید احمد زرهانی، حجتی کرمانی، محمد یزدی، مولوی نظر محمددیدگاه، احمدی فروشان، علی محمد بشارتی جهرمی، صاحب الزمانی، امین ناصری، سیدمحمدمیلانی، عالی پور، شرعی، موحدی ساوجی ، سیدین ، عبدالواحد موسوی، فومنی حایری، محمد صادق حایری، واعظی، چهرگانی انزابی، زینعلی، جلالی، محسن مجتهد شبستری ، احمد بهشتی، رضوی اردکانی، مصطفی تبریزی.
نمایندگان ممتنع
دکتر شیرازیان ، حقشناس، محمد تقی بشارت ، غلامرضا حسنی بزرگ آباد، محمد علی موحدی،عبدخدائی، معزی، کیان ارثی، بازرگان، قره باغ، یونس محمدی، حسین هراتی، ابوترابی فرد، محمد مهدی جعفری، ابوطالب محمودی، زایری، عبدالله امامی، سید ابوالفضل سیدریحانی، علی معرفی زاده، دکتر اخوتیان
مخالفین موسوی
رشیدیان، موسوی ننهکران، اسماعیل فدائی، سیداحمد کاشانی ، فوادکریمی ، سید حسن آیت، محمدضا عباسی فرد، محمدفاضل.
یک نماینده عضو فراکسیون اقلیت مجلس با تاکید بر اینکه برای ایجاد آرامش در کشور باید سخنان امیدبخش زد و از بیان مطالبی که شعلهها را مشتعل میکنند پرهیز کرد و به مردم امید داد، افزود:« متاسفانه برخی پشت پرده سخنان حق اراده باطلی دارند که همین مسئله به ایجاد فضای ملتهب در جامعه کمک میکند.»
محمدرضا خباز به خبرنگار ایسنا گفت:« اگر همه جریانات سیاسی نصایح رهبری را نصبالعین خود قرار دهند کشور به آرامش نهایی خواهد رسید.»
خباز در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر این نکته که «هر سخن، حرکت و یا نوشتهای که موجب شکاف در جامعه شده و ظلم به افراد محسوب شود برخلاف مصالح کشوراست»، عنوان کرد:« بعد از انتخابات 22 خرداد سال گذشته، رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه مطالبی را فرمودند که اگر همهی ما به آن مطالب برگشته و همه جریانات سیاسی نصایح رهبری را نصبالعین خود قرار دهند کشور به آرامش نهایی خواهد رسید.»
وی با بیان اینکه «مشکل همه ما این است که بیانات رهبر انقلاب را گزینشی میپذیریم»، عنوان کرد:« متاسفانه هر شخص و گروهی آن بخش از فرمایشات رهبری که با ذوق و سلیقهاش جور در میآید را میپذیرد و به آن عمل میکند و به هر بخش از صحبتهای ایشان که مورد سلیقهاش نباشد عمل نمیکند و برای آن راه فراری ایجاد میکنند که این بزرگترین ظلم به رهبری است.»
نماینده مردم کاشمر در خانه ملت گفت: در شرایط فعلی مظلومترین فرد رهبری نظام است چراکه که مطالب ایشان به بهانههای مختلف و استدلالهای واهی از سوی افراد و گروههای مختلف نادیده گرفته میشود و عدهای که رویشان نمیشود صراحتا بگویند خلاف نظر رهبری عمل میکنیم با توجیهات خود و با شعار حمایت از رهبر در مقابل ایشان میایستند.
این نماینده اقلیت مجلس، گفت:« سخنان اخیررهبرمعظم انقلاب در جمع اساتید بسیجی نشاندهنده این است که ایشان احساس میکنند دستورات و توصیههایشان کاملا رعایت نمیشود.»
خباز با یادآوری اینکه تذکرات رهبری نسبت به برخی حرکتها و سخنان بعد از دو اتفاق انجام شد، ادامه داد:« مقام معظم رهبری بعد از 14 خرداد که در مزار حضرت امام (ره) که برخی به یادگار ایشان و نور چشم امام هجمه وارد کردند و البته پس از اتفاقات هفته گذشته در مقابل مجلس که مجلس را با فحاشی و توهین به توپ بستند این تذکرات را ارائه فرمودند.»
به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، متاسفانه برخی خود را حامی رهبری معرفی میکنند اما برای ایجاد آرامش در کشور به رهبر هیچ کمکی نمیکنند و این درحالیست که حرف رهبر انقلاب در نمازجمعه بعد از انتخابات تاکید بر آرامش در کشور بود.
وی با تاکید بر اینکه «امروز همگان باید با سخن و حرکت خود کمک کنند تا کشور به آرامش نهایی برسد»، عنوان کرد:« نباید بر آتش اختلافات به جای آب، بنزین ریخت و این درحالی است که متاسفانه عدهای به دنبال تسویهحسابهای سیاسی و خارج کردن رقیب خود برای همیشه از صحنه سیاسی هستند و تحت پوشش حمایت از رهبری بر عکس نظرات ایشان حرکت میکنند.»
خباز با تاکید بر اینکه «نباید حرفی زد و حرکتی انجام داد که مخالفین این نظام در خارج از کشور امیدوار شوند و در مقابل علاقهمندان به نظام و خانوادهی شهدا و ایثارگران تاسف بخورند»، ادامه داد:« رسانهها و سیاسیون باید در کلام خود و انتشار مطالب تنها به فکر ایجاد آرامش در کشور باشند و صادقانه از رهبری حمایت کنند.»
خباز در پایان گفتوگوی خود با ایسنا تاکید کرد که در شرایط فعلی کشور ارباب سخن و صاحبان سیاست و اندیشمندان باید دست به دست هم داده و در عمل به رهبری کمک کنند تا ایشان مثل گذشته کشتی این نظام را سکانداری کرده و کشور مسیر عزت و سربلندی را طی کند.
فارس: به گزارش روزنامه بیزینس لاین، قیمت برنج معطر در بازارهای داخلی هند به سرعت در حال کاهش است . قیمت برنج پوزا 1121 از 6800 تا 7000 روپیه در مدت مشابه سال قبل به کمتر از 4700 روپیه کاهش یافته است . کاهش شدید تقاضا از سوی کشورهای عربی خلیج فارس و کاهش ارزش دلار تاثیر منفی زیادی بر قیمت برنج هندی داشته است .
از سوی دیگر ممنوعیت صادرات برنج غیر باسماتی هندی نیز تاثیر منفی زیادی بر قیمتها و فعالیت تجار و بازرگانان برنج در هاریانا و پنجاب داشته است .
پراوین کومار تاجر برنج در این باره گفت کاهش شدید تقاضا در ایران عربستان و دوبی تاثیر منفی شدیدی بر بازار برنج داشته است . کاهش ارزش دلار نیز به ما ضرر زده است . تصمیم ایران در افزایش تعرفه واردات به ضرر تجار و بازرگانان منطقه هاریانا بوده است .
اما برنج ایرانی طی هفته گذشته با افزایش قیمت 20درصدی بین 3 هزار تا 3 هزار و 400 تومان بفروش رسید در حالیکه برنج ایرانی درجه یک پیش از این بین 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 800 تومان معامله می شد.
قیمت برنج درجه دو ایرانی که پیشتر 2 هزار و 200 تومان عرضه می شد، هفته گذشته به 2 هزار و 700 تا 2 هزار و 800 تومان رسیده است.
همچنین انواع برنج وارداتی هندی که پیش از این به قیمت هزار و 500 تومان عرضه می شد به قیمت هزار و 800 تومان و برنج هندی درجه یک که به قیمت هزار و 800 تومان عرضه می شد به قیمت دو هزار تومان عرضه می شود.
به گزارش فارس، از نیمه دوم امسال طرح هدفمند کردن یارانه ها اجرا می شود و به گفته وزیر بازرگانی بازار با افزایش یا کاهش عرضه و تقاضا مواجه نشده و چالش جدی نخواهد داشت. ضمن اینکه غضنفری با احتمال دادن افزایش قیمت یا احتکار کالا به فارس گفته بود، در زمان اجرای این طرح بازرسی ها تشدید می شود.
بنابراین گزارش در سال گذشته یک میلیون و 287 هزار تن برنج به ارزش یک میلیارد و 71 میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 7 درصد کاهش و به لحاظ ارزشی 35 درصد افزایش داشته است.
به گزارش فارس، 3 کشور عمده صادرکننده برنج در سال 88 امارات متحده عربی 46 درصد، پاکستان 31 درصد و هند 21 درصد بوده است و به گفته فعالان این حوزه برنج وارداتی از امارات از مبدا هند یا پاکستان بوده است.
عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی، تبلیغات ماهوارهای در رابطه با برخی از محصولات و داروها برای از بین بردن ناتواناییهای جنسی را بیاساس دانست و گفت: بسیاری از این تبلیغات پایه علمی محکمی ندارند و صرفا به منظور بهرهبرداریهای تجاری است.
دکتر حبیبالله رجائی گفت: بررسیهای صورت گرفته در رابطه با طلاق و اختلافات زناشویی نشان میدهد که در بسیاری از موارد علت اولیه طلاق، مشکلات جنسی (اعم از مباحث باروری و ناباروی) بوده که در مراحل بالاتر به مشکلات زناشویی بزرگتر و در نهایت به طلاق منجر میشود.
وی با اشاره به کج خلقیها و بهانهگیریها در زوجین و در نهایت منفی شدن روابط زن و مرد در کانون خانواده به دنبال مشکلات ناشی از اختلالات جنسی ادامه داد: در کـشـاکش درگیری زوجـیـن، مـسـالـه اصـلـی کـه اختلال جنسی است، به فراموشی سپرده شده و هنگامی کـه زن و مـرد، بـرای جـدایی از یکدیگر به دادگاه مـیرونـد، مـوضوع اختلال جنسی خود را پنهان مـیکـنـنـد؛ در حالی که آغاز درگیریهای آنها با یکدیگر به همین علت بوده است.
وی گفت: بهتر است قبل از رسیدن به نقطه بحرانی و ناامید کننده با نگرشی علمی و مبتنی بر مطالعات بالینی به مسئله اختلالات جنسی نگاه شود و به مردم به ویژه افراد مبتلا به مشکلات و ناتواناییهای جنسی، توصیه شود قبل از دیر شدن مراحل درمان، برای رفع مشکل به پزشک متخصص مراجعه کنند؛ چرا که یکی از مهمترین علل شیوع این قبیل بیماریها مراجعه دیرهنگام به متخصصان است.
این متخصص اورولوژی توصیه کرد که زوجین برای بررسی و معالجه اختلالات جنسی مشترکا و به اتفاق یکدیگر به پزشک مراجعه کنند و گفت: اطلاعاتی که افراد در اوایل سن بلوغ از گروههای هم سن خود بدست میآورند چندان علمی نیست و بیشتر از تصورات، اوهام و خیالات شخصی ناشی میشود و بیتردید مشاوره با پزشک متخصص میتواند در این زمینه راهگشا باشد.
رجائی در ادامه با اشاره به نتایج مطالعهای که بر روی تعدادی از مبتلایان به مشکلات جنسی در بیمارستان روزبه از سوی مرکز تحقیقاتی روانپزشکی و روانشناسی بالینی انجام شده، گفت: نتایج این مطالعه نشان داد که درمانهای مبتنی بر ویگارکس در رفع مشکلات مربوط به اختلالات مردان در گروه مورد مطالعه به لحاظ آماری چندان قابل ملاحظه نبوده است. براین اساس باید بر این نکته تاکید شود که استفاده از داروها باید حتما تحت نظر پزشک معالج و بر اساس تشخیص علمی انجام شود. همچنین خود درمانی در این زمینه ممکن است علاوه بر اتلاف منابع مالی خانواده، اخلال در سلامت فرد را موجب شود.
به گفته این متخصص اورولوژی، برخی به منظور افزایش میل جنسی به اعتیاد رو میآورند؛ این در حالی است که با گذشت زمان مصرف مواد مخدر ناتوانی جنسی را سبب میشود.
***
جناب آقای گیسوکمند
نظر به بلندای نظر حضرتعالی در جهت تعالی و ابراز نمونه مثالی و نجات جامعه از آشفتهحالی حالیا باید برای روی و موی جامعه فکری کرد. شما که خودتان سالها دست به قیچی دارید و از مشاطهگران این دیارید و از اندوه هزاهز موی هممیهنان گرانبارید، عطف به تجارب خویش در امر مو و ریش نگذارید جوان با جلالت ایرانی پای در عرصه جلافت گذارد و به خلافت غربیان گردن نهد. استعانت از خاطر عاطر فاطر شما که امروزه فیروزه در موزه ایرانید و برخاک مالنده پوزه دشمنان بدین سبب علت خاطر است میباشد.
لذا بر شماست که شباب اهل کتاب را به راه صواب رهنمون باشید که ثواب در پی آن است و اسباب نیز در دست شما. حلیه غربی از گیسوان قشر جوان ایران و بالاخص تهران بگشایید و به زیور شرق بیارایید کله سر تارک ایشان را.
اما در این راستا اگر شما بر آنها در مرایا غالب آیید همه سرها را به یک قالب درمیآرید که مستحسن است به خوبی و نیکویی و دورمان میکند از زشتی و پلشتی. امید که عمل و فعل و کار و تلاش شما سر و تارک و کله قشر جوان را از گجستگی کنونی به خجستگی افق پیشاروی رو به روی جلو راهنمون گردیده بشود است میباشد.
بر همین منهاج سرودهاند
زلف بر باد مده تا ندهی بربادم
لیک اگر دادی، بیهوده مگو آزادم
و نو پردازی چنین سروده است
موی بر کله شدی فارغ از تلواسه
نوره در کاسه
فقط زود آب بریز
که روی سرت نماسه
***
لحظاتی پس از این حکم تاریخی، فرهنگی، ادبی، هنری، غربستیزی، ایدئولوژیک بلافاصله با اختصاص ردیف بودجه ستادی ملی برای اجرای «رفع ناهمگونی در هماهنگی موی سر» ایجاد شد. در شرح وظایف این ستاد آمده است:
الف- مسئولان ستاد اجرایی «رفع ناهمگونی درهماهنگی موی سر» در سطح جامعه با نام عسس خوانده میشود.
ب - این مسئولان موظفند به محض دیدن شخصی که موهایش مطابق با مدلهای اعلام شده وزارت متبوعه نبود، شخص مذکور را دستگیر کرده، دورش پرده کشیده، دستکش به دست سر شخص مزبور را شسته، نوره کشیده و طیب و طاهر و پاک به جامعه تحویل دهند.
ج - ممکن است مظنونان و متهمان با استفاده از کلاه سعی در پنهان کردن ماهیت غربی خویش داشته باشند. در چنین شرایطی عسسهای وزارتخانه موظفند از روی ظواهر نظر بدهند. همراه داشتن کتاب، روزنامه، اسلحه گرم و داشتن عینک یا لبخند زدن هر کدام به تنهایی دلالت دارد بر غربزدگی شخص مزبور. لذا باید عملیات به سرعت صورت پذیرد.
سران فتنه
عکس مذکور گروهی از سران فتنه ترویج مدلهای غربی را به نمایش میگذارد.
استمداد از مسئولان ذیربط در شرایط کنونی
این جانب شهرام شکیبا مدتی است که در شرایط کنونی موهایم به اشکالی که در عکسها میبینید در آمده است. لطفا بگویید چه کنم. میترسم موهایم را مدل بدهم و غیر ارزشی و غیر شرقی از کار در بیاید. از طرفی مدتی است که هر وقت با این مدل مو توی خیابان میروم. بچهها به من سنگ پرتاب میکنند.
حجتالاسلام حسین نوبری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبریز، اولویتهای فرهنگی و مذهبی اداره کل اوقاف و امور خیریه را در سال جاری تشریح کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به وظایف سختافزاری این اداره کل در مورد مساجد اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه متولی عمران فیزیکی مساجد است و در این راستا اقدامات حمایتی مختلفی صورت میگیرد.
وی با اشاره به رسالت قانونی این اداره کل در مورد عمران و آبادی مساجد تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه در این زمینه مسئول است، اما عمده فعالیتها از طریق نظارت و ساماندهی امور مردمی و تشکلهای مردمی صورت میگیرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: تشکلهای مسجدی، انجمن اسلامی مساجد و پایگاه مقاومت بسیج نقش مهمی در مساجد دارند.
نوبری در ادامه اظهار داشت: باید با همگرایی در میان این تشکلها و افراد فعال زمینه عمران مساجد را فراهم ساخت.
وی تاکید کرد: در بازسای و یا تجدید بنای مسجد ممکن است نظرات مختلفی میان تشکلهای مسجدی به وجود آید که در این زمینه سعی بر حل مسائل از طریق ریش سفیدی و کمک به پیشبرد اصلی فعالیتهاست
نوبری گفت: با یک همگرایی و توافق میان اوقاف، انجمن اسلامی و پایگاه مقاومت بسیج فعالیتها به سرعت و مناسب صورت میگیرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: انجمن اسلامی مساجد تنها در آذربایجان شرقی فعال است و نقش مهمی نیز در اقدامات فرهنگی و عقیدتی داشتهاند.
* دانشکده علوم قرآنی در تبریز تاسیس میشود
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: دانشکده علوم قرآنی در تبریز با رویکرد فرهنگی و مذهبی دولت تاسیس میشود.
وی افزود: همت و رویکرد دولت دهم مسائل فرهنگی است و با توجه به اختصاص بودجه فرهنگی مناسب به استان در سفر سوم هیئت دولت، اقدامات فرهنگی و مذهبی مناسبی میتواند در استان صورت گیرد.
نوبری با اشاره به اختصاص بودجه مشخص برای احداث دانشکده علوم قرآنی در تبریز اظهار داشت: در طی سفر سوم ریاست جمهوری 5/1 میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: زمبن مورد نظر برای احداث دانشکده علوم قرآنی آماده است و در صورت اختصاص بودجه کارهای فیزیکی آغاز میشود.
وی، رویکرد فرهنگی دولت در طی سالهای اخیر را ملموس دانست و اظهار داشت: اختصاص بودجههای فرهنگی به مساجد و بقاع متبرکه همچنین فعالیتهای فرهنگی گسترده در چاپ، توزیع کتاب و بروشور فرهنگی در راستای این رویکرد صورت میگیرد.
* سیاستگذاری اوقاف مبنی بر جذب حداکثری جوانان به مسجد است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حضور جوانان در مساجد اظهار داشت: سیاستگذاری اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی مبنی بر جذب حداکثری جوانان به مسجد است و در این راستا اقدامات مختلفی صورت میگیرد.
نوبری افزود: حضور جدی جوانان در اداره امور مساجد مورد توجه است به نحوی که در زمینه جذب اعضای هیئت امنای مساجد شرط سنی 25 تا 50 سال لحاظ شده تا جوانان حضور پررنگتری داشته باشند.
وی تاکید کرد: تشویق جوانان به حضور در فعالیتهای مدیریت مساجد در راستای جوانگرایی صورت میگیرد و توصیه ما به افراد با تجربه در مساجد نیز آماده کردن شرایط حضور جوانان در مساجد است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در راستای جذب جوانان به مسجد با هر سیاست ممکن اقدامات متنوع فرهنگی و آموزشی از جمله راهاندازی کلاسهای متنوع مذهبی و آموزشی مورد نظر است و در همین راستا هیئت امنای مساجد نیز باید برنامهریری مذهبی و فرهگی خود را متناسب با روحیه جوانان طرحریزی کنند.
* مساجد نباید به روی مردم بسته باشد
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: یکی از مسائل مهم و مورد اعتراض مردم به بسته بودن مساجد در غیر ساعات نماز است در حالی که مساجد نباید به روی مردم بسته باشد.
وی تصریح کرد: اکثر مساجد در هنگام نماز باز هستند و برخی از مساجد نیز تنها در هنگام نماز مغرب و عشاء باز میشوند که این امر زیبنده جامعه اسلامی نیست.
نوبری، یکی از مهمترین مسائل موجود در این زمینه را نبود متولی واحد و تمام وقت در اکثر مساجد دانست و گفت: مساجد نیارمند حضور یک نفر به صورت تمام وقت برای نظافت و خدمترسانی است.
وی اظهار داشت: در برخی مساجد محلات متمول شهر، تامین مالی مناسبی برای خادمان صورت میگیرد، اما در برخی محلات دیگر این امر امکانپذیر نیست و مساجد از این نظر با مشکل مواجه هستند.
نوبری تاکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه طرح بیمه یک نفر برای هر مسجد به عنوان خادم را اجرا میکند و فرد موظف به باز کردن درب مساجد و انجام امور مربوط به مسجد است.
وی خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم برای باز بودن درب مساجد مرکزی و مهم شهر خصوصا در ایام تابستان و ورود مسافران مهیا شده است.
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سیری در زندگی و مبارزات مرحوم آیت الله سید هادی خسروشاهی
شیخ سلار دیلمی سندی است بر قدمت تشیع در تبریز
ساختمان دادگاه عمومی خسروشاه کلنگ زنی شد
رییس جمهور بر بالین رهبر معظم انقلاب: عکس
فرمانده حوزه بسیج خسروشاه:دوران دفاع مقدس تمرین و آزمون ایثار بو
جلسه مدیران مدارس منطقه خسروشاه باحضور فرماندار برگزار شد
شعری بسیار زیبا در وصف امام مهربانی ها امام رضا (ع)
افتتاح پژوهش سرای دانش آموزی و مرکز بهبود اختلالات یادگیری امید
جلسه شورای اداری خسروشاه با حضور فرماندار تشکیل شد
بازدید سرزده مدیرکل آموزش و پرورش استان از مدارس منطقه خسروشاه
[عناوین آرشیوشده]