سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که اندیشه اش را به کار اندازد، به پاسخ خود می رسد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 دی 12 , ساعت 9:52 صبح
 مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: ایستگاه هواشناسی ویژه کشاورزی در تبریز با توجه به اهمیت مطالعات هواشناسی در بهره‌وری کشاورزی راه‌اندازی می‌شود.

هوشنگ حسنعلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از توسعه فعالیت‌های هواشناسی در آذربایجان شرقی خبر داد.
وی با اشاره به بروز خشکسالی بی‌سابقه پاییزه در آذربایجان شرقی گفت: وضعیت بارندگی‌های استان و شهرستان تبریز در فصل پاییز و زمستان سال 89 در 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی افزود: ‌در حال حاضر شرایط خشکسالی در مراغه و قسمت‌هایی از شبستر و هریس شدیدتر از سایر نقاط استان است.
حسنعلی‌زاده با بیان اینکه در اوایل امسال بارندگی‌های فراوان در استان رخ داده است، تاکید کرد: به هم ریختگی بارش نزولات جوی در استان دلیلی روشن بر تغییر شرایط اقلیمی است که موجب شده تا شدیدترین خشکسالی در فصل پاییز رخ دهد.
وی با اشاره به افق 1404 در زمینه هواشناسی کشور گفت: ارتقای وضعیت ایستگاه‌های موجود در آذربایجان شرقی مورد توجه مسئولان هواشناسی قرار گرفته است و همین راستا مکانیزه کردن ایستگاه‌ها نیز در اولویت برنامه‌ریزی این اداره کل قرار دارد.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به استقرار ایستگاه اصلی هواشناسی تبریز در محل فرودگاه این شهر گفت: تلاش می‌شود تا ایستگاه‌های هواشناسی در تبریز توسعه یابد تا اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت آب و و هوایی و تعیین درجه دمای شهر به دست آید.
وی اظهار داشت: راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در شرق تبریز نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است چرا که منحصر کردن ثبت اطلاعات از یک ایستگاه در تبریز حاوی اطلاعات کامل و دقیق نخواهد بود.
حسنعلی‌زاده با تاکید بر راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی ویژه کشاورزی گفت: در حال حاضر در کل کشور این ایستگاه‌ها در تمام نقاط کشور حتی در کویر راه‌اندازی شده است.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: ایستگاه هواشناسی ویژه کشاورزی در تبریز با توجه به اهمیت مطالعات هواشناسی در بهره‌وری کشاورزی راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: 15 سال پیش ایستگاه هواشناسی در خسروشهر با همین هدف احداث شد که در حال حاضر بلااستفاده است و با مساعدت مسئولان جهاد کشاورزی این ایستگاه به عنوان ایستگاه هواشناسی ویژه کشاورزی به فعالیت خواهد پرداخت.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ